عربستان پس از حملات اخیر خریدار نفت شده است
عربستان پس از حملات اخیر خریدار نفت شده است
بخش تجارت شرکت آرامکوی عربستان به منظور عمل به تعهدات خود برای عرضه نفت به پالایشگاه های خارج از عربستان از جمله بحرین، مالزی و کره جنوبی از امارات و کویت نفت خام میخرد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از رویترز، پس از حملات مخرب به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان، این شرکت در حال خرید نفت از کشورهای همسایه برای تامین نیاز پالایشگاه های خارجی است.

بخش تجارت این شرکت دولتی به منظور عمل به تعهدات خود برای عرضه نفت به پالایشگاه های خارج از عربستان از جمله بحرین، مالزی و کره جنوبی از امارات و کویت نفت خام میخرد.

بخش تجارت آرامکو هنوز در این مورد پاسخی نداده است.

حملات موشکی و پهپادی به دو تاسیسات نفتی آرامکو که بیشتر نفت سبک پالایش می کنند، حدود 5.7 میلیون بشکه در روز از تولید این شرکت کم کرده که معادل از نیمی از تولید بزرگترین صادر کننده نفت دنیاست.

گرچه عربستان اعلام کرده تا پایان هفته آینده به ظرفیت کامل تولید باز می گردد،ولی از  تولید کنندگان عرب حاشیه خلیج فارس برای عرضه نفت به مشتریانش تقاضای کمک کرده است.

حتی قبل از این حمله ها، بخش تجارت آرامکو نفت کشورهای دیگر را از بازار میخرید و آن را با محصولات نفتی معاوضه می کرد. طبق گفته منابع کاهش تولید نفت عربستان تقاضای آرامکو برای نفت غیرعرب را افزایش داده است.

یکی از منابع  با اشاره به یکی از درجات اصلی نفت خام سبک امارات گفت:« شرکت نفت دولتی ابوظبی با عنوان ادناک  2 تا 3 میلیون بشکه نفت موربان را به بحرین می فرستد».

بخش تجارت آرامکو همچنین برای عرضه نفت به سومین پالایشگاه بزرگ کره، اس اویل، نفت می خرد. این شرکت یک قرارداد مشترک با آرامکو دارد.

آرامکو از عمان هم نفت خام خریده و به دنبال واردات میعانات گازی از بازار است.

یکی از منابع آگاه گفت صادرات نفت عربستان درست مانند قبل ادامه دارد و نیاز بازار را تامین می کند.