رییس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپک گفت: کریدور برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و مرجع قیمت‌گذاری تجهیزات و مواد اولیه ساخت داخل در صنعت انرژی با هدف اشتغال و کارآفرینی برای تولید کنندگان فعالیت می‌کند.

به گزارش نبض انرژی، علی محمودی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به جزییات این زنجیره ارتباطی، اظهار کرد: صنعت تامین‌کنندگان تجهیزات و مواد در حوزه انرژی از توانایی برخوردار است، اما به دلیل عدم اطلاعات کافی مصرف کنندگان نسبت به توان داخل این توانمندی‌ها ناشناخته می‌ماند.

وی با تاکید بر این مساله که برای تسریع در ارتباط بیش‌تر و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف شبکه اطلاع‌رسانی به این منظور سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا این حلقه مفقوده در این زنجیره از بین برود، تصریح کرد: در همین راستا سامانه‌ای را در سایت پتروکالا ایجاد کردیم که تا امروز این سامانه توانسته است 1500 نفر عضو را به خود جذب کند و تاکنون نیز عملکرد مثبتی را از این طریق شاهد بوده‌ایم.

رییس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپک با تاکید بر این‌که اعضا و تامین‌کنندگان خدمات و تجهیزات به راحتی می‌توانند اطلاعات خود را از صفر تا 100 در این سامانه قرار دهند، اظهار کرد: علاوه بر این مصرف کنندگانی که نیازمند این امکانات هستند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه از این خدمات بهره‌مند شوند و نیازهای خود را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما تکمیل زنجیره تولید بوده است و در حال حاضر این خدمات در بخش‌های داخلی کشور فعال است و خدمات این بخش به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی در همه زمینه‌ها به ویژه در بخش‌های قیمت‌گذاری بسیار تاثیرگذار بوده است.

محمود ادامه داد: باید سازوکاری در نظر گرفته شود که قیمت محصولات داخلی در داخل کشور تعیین شود و مراجع بین‌المللی در این مساله دخالت نداشته باشند، چرا که صنعت انرژی ایران همواره شاهد قیمت‌گذاری محصولات تولیدی مانند قیر، پلیمر و گازوئیل بوده که توسط آی سی ای اس و دیگر مراجع قیمت‌گذاری خارجی تعیین می‌شود.

رییس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپک با بیان این‌که شرکت‌های پتروشیمی برای اطلاع از این قیمت‌ها مبالغی بین دو تا پنج میلیارد تومان هزینه می‌کنند، اظهار کرد: با فعال شدن سامانه برقراری ارتباطات بین تولید کنندگان تا مصرف کنندگان به عنوان مرجع قیمت‌گذاری در داخل بخشی از این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

به گفته وی یکی دیگر از مزیت‌های این کریدور بازاریابی تولیدات داخلی در عرصه بین‌المللی و بازارهای داخلی است به گونه‌ای که هم‌اکنون اتحادیه اوپک 370 عضو فعال دارد.