۳.۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان نیاز است
۳.۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان نیاز است
استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تامین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی در خوزستان، گفت‌: بخش قابل توجهی از این تامین خوراک می تواند از طریق جمع‌آوری فلرهای نفتی باشد که به ۳.۵ میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد.

به گزارش تابناک کیش، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری از مجتمع پتروشیمی امیر کبیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جمع خبرنگاران، بیان کرد:تامین خوراک از مشکلات جدی در برخی مجتمع های پتروشیمی است که با جمع آوری فلرهای نفتی بخش قابل توجهی از این مشکل برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: برای این موضوع در مرحله نخست جذب ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی توسط هلدینگ خلیج فارس در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس از طریق پالایشگاه بید بلند ۲ خوراک پتروشیمی ها را تامین می کند، افزود: در صورتی که مبلغ ۳.۵میلیارد دلار مورد نیاز برای جمع آوری فلرهای نفتی خوزستان تامین شود، خوراک پتروشیمی ها برای تولید به پایداری خواهد رسید.
وی با اشاره به مشکل موجود پتروشیمی امیرکبیر در تامین خوراک اتان، گفت: این مجتمع باید برای رسیدن به شرایط پایدار خوراک، در جمع آوری فلرهای نفتی در خوزستان مشارکت ، و سهم خود را میزان مبلغ مورد نیاز پرداخت کند.
شریعتی ادامه داد: جمع آوری فلرهای نفتی برای کشور از اهمیت ویژه ای در حوزه اقتصادی و زیست محیطی برخوردار است تاجایی که این طرح پارسال با حضور رییس جمهوری وارد فاز اجرایی شد.
استاندار خوزستان یادآور شد: پیش از این قرار بود پتروشیمی امیرکبیر در جمع آوری فلرهای نفتی خوزستان برای تامین خوراک مورد نیاز مشارکت کند که این امر با وجود پیگیری زیاد با وزیر نفت توسط مسئولان پیشین این پتروشیمی مورد بی توجهی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی امیرکبیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جنوب خوزستان از نخستین مجتمع های این منطقه است که سال ۱۳۸۱وارد مدار تولید شد. در این منطقه ۲۲ پتروشیمی فعالیت دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دوشنبه هفته جاری برای بررسی روند فعالیت صنایع و طرح های اقتصادی، و بازدید از مناطق سیل زده و زلزله زده خوزستان، از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد و تا جمعه آینده میهمان خوزستانی هاست.