حمله به تاسیسات نفتی سعودی قیمت بنزین آمریکا را بالا برد
حمله به تاسیسات نفتی سعودی قیمت بنزین آمریکا را بالا برد
بدنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان، به احتمال زیاد آمریکایی‌های ساکن کالیفرنیا و سواحل غربی بیشتر از همه آسیب خواهند دید، چراکه نیمی از واردات نفت از عربستان به این منطقه وارد می‌شود.

به گزارش نبض انرژی به نقل از رویترز، به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، به احتمال زیاد رانندگان آمریکایی  ساکن کالیفرنیا و سواحل غربی، بیشتر از همه آسیب خواهند دید، چراکه نیمی از کل واردات نفت آمریکا از عربستان به این منطقه وارد می‌شود.

حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی ۵ درصد از کل عرضه جهان را از بازار خارج کرد و باعث شد قیمت‌های نفت خام موقتا تا ۲۰ درصد جهش کنند.

قیمت بنزین آمریکا در معاملات دیشب ۱۰ درصد جهش کرد و تحلیل‌گران معتقدند در روزهای آینده قیمت‌ها از این هم بالاتر خواهند رفت. در حال حاضر میانگین ملی قیمت بنزین ۲.۵۷ دلار برای هر گالن می‌باشد.

با این حال رانندگان کالیفرنیایی که ۱۳ هزار کیلومتر با عربستان سعودی فاصله دارند، بیش از همه آسیب دیده‌اند. پالایشگاه‌های این ایالت به علت موقعیت دور افتاده خود و نبود خط‌لوله برای ارتباط با ایالت‌های نفت‌خیزی مانند تگزاس، وابستگی زیادی به واردات نفت دارند.

عربستان سعودی روزانه ۷ میلیون بشکه نفت به سراسر جهان ارسال می‌کند که بیشتر آن آسیا ارسال می‌شود، اما حدود ۴۷ درصد از نفتی که توسط عربستان به آمریکا ارسال می‌شود به سواحل غربی می‌رود. در حال حاضر قیمت بنزین در کالیفرنیا ۳.۶۳ دلار برای هر گالن است که بالاترین قیمت بنزین در بین ایالت‌های آمریکا است.