توصیه‌های شرکت برق به هیات‌های مذهبی
توصیه‌های شرکت برق به هیات‌های مذهبی
معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران گفت: هیات‌های مذهبی باید توصیه‌های ایمنی مانند پرهیز از نصب پرچم بر روی پایه‌های برق، انشعاب غیرمجاز و خودسرانه از شبکه توزیع و نزدیک بردن علم، کتل و بیرق زیر کابل‌های فشار قوی را جدی بگیرند.

به گزارش نبض انرژی، داود رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی در زمان برگزاری مراسم عزاداری دقت کنند تجهیزات عزاداری مانند علم، کتل و بیرق به شبکه و تجهیزات برق‌رسانی به خصوص در هنگام شب که دید کافی وجود ندارد، نزدیک نشود زیرا سال‌های گذشته شاهد برق گرفتگی‌هایی در سطح شهرستان بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: همچنین هیات‌های مذهبی از هرگونه جوشکاری روی پایه‌های برق و صعود افراد از تاسیسات برق‌رسانی برای نصب پرچم، پلاکارد و بنر بپرهیزند.

رحیمی یادآورشد: احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط برق نیز به منظور برپایی تکیه و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی از مواردی است که باید مسئولان هیات‌های مذهبی توجه لازم را در خصوص آن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی نظیر میکروفن، باند، سیم، کابل و تابلوهای برقی قبل از شروع مراسم عزاداری باید توسط مسئولان هیات‌ها مورد بازرسی دقیق قرار گیرند اظهارداشت: مسئولان هیات‌های مذهبی ضمن برطرف کردن نواقص احتمالی وسایل برقی باید احتمال وقوع بارندگی را نیز جدی بگیرند و با محفوظ نگه داشتن اتصالات کابل‌ها و فیوز وسایل برقی از قرار گرفتن آنها در معرض باران خودداری کنند.

رحیمی با بیان اینکه مسئولان هیات‌های مذهبی با مراجعه به اداره برق و ثبت نام در سامانه می‌توانند بهراحتی انشعاب برق بگیرند عنوان کرد: دست‌اندرکاران هیات‌ها باید از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی و وصل خودسرانه، غیرایمن و غیرمجاز انشعاب بپرهیزند.

وی یادآور شد: مسئولان هیات‌ها همچنین از روشن کردن بی‌مورد چراغ‌ها، پروژکتورها و لامپ‌های پرمصرف در طول روز اجتناب، در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی یا خاموشی، از دخالت غیرمجاز در تجهیزات برق‌رسانی به‌ویژه کنتور برق خودداری کنند و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری یا به اتفاقات برق با شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران یادآور شد: این اداره در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات به هیات مذهبی در خصوص ایجاد انشعاب و اتصال به شبکه است.

یک هزار و ۲۵۰ هیات مذهبی ثبت نام شده در سامانه طوبی برای اجرای برنامه‌های مختلف عزاداری و تعزیه خوانی در دهه اول ماه محرم در شهرستان ری ساماندهی شدند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن‌آباد است.