عرضه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت خام در بورس انرژی
عرضه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت خام در بورس انرژی
فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام در بورس انرژی ایران عرضه شود.

به گزارش نبض انرژی، طبق آنچه مدیر عامل بورس انرژی ایران اعلام کرده این اوراق از تاریخ ۱۲ شهریور ماه و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای “سنفت ۹۹۱”، “سنفت ۹۹۳” و “سنفت ۹۹۵” عرضه خواهند شد.

به گفته حسینی، روز چهارشنبه (۱۳ شهریور) نیز اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی عرضه شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای “سنفت ۹۹۲”، “سنفت ۹۹۴” و “سنفت ۹۹۶” عرضه خواهند شد.

طبق آنچه بورس انرژی اعلام کرده طی این دو روز مجموعا سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۷۵ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام با هدف تامین مالی فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران عرضه اولیه خواهد شد و مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی ۱۳ ماهه بوده و اوراق مذکور در نمادهای سنفت ۹۹۱، سنفت ۹۹۲، سنفت ۹۹۳، سنفت ۹۹۴، سنفت ۹۹۵ و سنفت ۹۹۶ به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می شوند.

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی است و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.