خط ۲۰ کیلوولت ۲ مداره رودهن به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
خط ۲۰ کیلوولت ۲ مداره رودهن به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
مدیر برق منطقه رودهن گفت: خط ۲۰کیلوولت ۲ مداره جدید در کمربندی پردیس به رودهن از توابع شهرستان دماوند با هدف ارتقای پایداری شبکه در این بخش به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش نبض انرژی، شهریار عمومی با اشاره به اینکه این طرح در راستای مبحث پدافند غیرعامل مهم ارزیابی شده است، اظهار داشت: طرح احداث این خط دو مداره از اواخر سال گذشته آغاز شده و پس از اخذ مجوز پلیس راه جهت عبور خط عرضی از روی آزاد راه پردیس به رودهن، به زودی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در این طرح از ۲۰ قرقره سیم روکش دار هوایی و مقره های سیلیکونی کامپوزیتی استفاده شده است که روکش عایق موجب جلوگیری از قطع برق به سبب قرارگرفتن پرندگان بر روی سیم ها می شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین تجمع آلودگی بر روی مقره های کامپوزیتی سیلیکونی به مراتب کمتر از مقره های معمولی است و در نتیجه قطعی های خط در حدود ۸۵ درصد کاهش می یابد.

عمومی در تشریح مشکلات برق رودهن گفت: فرسودگی تأسیسات و تجهیزات در توزیع و فوق توزیع و عدم نوسازی در این بخشها، عدم وجود پست ۶۳ کیلوولت در داخل محدوده برق رودهن، عدم تناسب در توسعه شهر و زیرساختها، صعب العبور بودن روستاهای بخش رودهن، موقعیت جغرافیایی رودهن به عنوان گلوگاه شمال کشور از سمت شرق تهران از جمله این مشکلات است.

وی ادامه داد: استفاده غیر مجاز از برق و عدم پرداخت بهای برق مصرفی از سوی مشترکین عمده ترین مشکلات گریبانگیر این منطقه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خطوطی که برق رودهن از آنها تأمین می شود سه خط ۲۰ کیلوولت است که از پست ۶۳ کیلوولت دماوند تغذیه می شوند و با توجه به اینکه عمر این پست قریب به ۵۰ سال است، با توجه به  فرسودگی آن و از سویی بالارفتن میزان مصرف انرژی به سبب رشد شهر با فشار مضاعفی بر روی تجهیزات مواجه هستیم و این امر سبب می شود که میزان تاب آوری تجهیزات ما کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که با انتقال پست سیار ۶۳ کیلوولت پردیس به آبعلی، رینگ خط رودهن از مسیر سایت دفن زباله به طول سه کیلومتر و بهره برداری از خط ۲۰ کیلوولت دو مداره کمربندی پردیس به رودهن مشکلات مربوط به ضعف و افت ولتاژ مشترکان به صورت کامل برطرف شود.

مدیر برق رودهن در ادامه ضمن تأکید بر حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه سال جاری، گفت: با تلاش و پیگیری همکاران تاکنون ۸۰ درصد شماره های همراه مشترکین گردآوری شده و پیش بینی می شود تا نیمه شهریورماه به پایان برسد.

مومی با اشاره به صعب العبور بودن ارتفاعات آبعلی از افتتاح واحد حوادث در این شهر در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: از سوی شورا و شهرداری آبعلی فضایی بدین منظور اختصاص یافته و با بهره گیری از نیروهای بومی در قالب پیمانکاری، پس از آغاز به کار  واحد حوادث در این ناحیه در سریعترین زمان ممکن مشکلات مربوط به شبکه توزیع برطرف می شود.

وی توسعه خدمات غیرحضوری فروش و خدمات پس از فروش از طریق اپلیکیشن خدمات غیرحضوری را یکی دیگر از فعالیت های درخور توجه منطقه برق رودهن دانست و افزود: ۶۰درصد مشترکین این منطقه از طریق اپلیکیشن درخواستهای خود را پیگیری می کنند.

در ادامه مدیر برق رودهن اجرای طرح رفع نقطه خطر و جابجایی شبکه فشار متوسط در انتهای بلوار رودهن تا ابتدای روستای کلیتون، تعویض چراغهای روشنایی معابر با استفاده از لامپ LED، جمع آوری لامپ های پرمصرف کسبه آبعلی با مشارکت اصناف و جایگزینی لامپ های کم مصرف و طرح تجمیع و ساماندهی کنتورهای مشترکین تجاری در بلوار امام خمینی (ره) رودهن با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش تلفات انرژی برق را از دیگر دیگر دستاوردهای برق رودهن طی ماه های گذشته برشمرد.

رودِهِن شهری در ۳۰ کیلومتری شرق تهران و بخشی از شهرستان دماوند است. هم اکنون منطقه برق رودهن وظیفه برق رسانی به بیش از ۳۷ هزار مشترک در بخشهای مختلف خانگی، تجاری، صنعتی وکشاورزی را در در سه شهر و ۱۱ روستای این بخش عهده دار است.