تولید روزانه ۱۵ هزار مگاوات برق با راه‌اندازی نیروگاه پره‌سر گیلان
تولید روزانه ۱۵ هزار مگاوات برق با راه‌اندازی نیروگاه پره‌سر گیلان
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی «پره سر گیلان» گفت: این نیروگاه توانایی تولید روزانه ۱۵هزار مگاوات برق را دارد که این میزان در پیک نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش نبض انرژی، غلامرضا امیریان امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر گیلان یکی از نیروگاه‌های با راندمان بالای کشور است که از سوی گروه مپنا احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی راندمان این نیروگاه را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: این نیروگاه با هدف حفظ محیط زیست از نوع بخار به سیکل ترکیبی تبدیل شده و همین امر سبب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمتر محیط زیست شده است.
امیریان خاطرنشان ساخت: نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر گیلان ۹۶۸ مگاوات ظرفیت دارد که با دو بلوک گازی و یک واحد بخار، در پره سر گیلان نزدیک رضوانشهر واقع شده است.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر گیلان گفت: سهم ساخت داخل در این نیروگاه بیش از ۹۳ درصد است که همه مراحل تعمیراتی آن نیز توسط متخصصان داخلی انجام می شود.
وی افزود: برق تولیدی این نیروگاه با قرارداد خرید تضمینی از سوی شرکت برق حرارتی ایران به مدت ۲۰ سال خریداری شده است.
امیریان با بیان اینکه برق تولیدی نیروگاه پره سر توسط پست ۴۰۰ کیلوولت به شبکه برق کشور سنکرون می شود، افزود: امسال به علت بارش‌های خوب ابتدای سال، مصرف کنندگان برق کمتری را نسبت به پارسال درخواست کردند که میزان آن به ۱۰ درصد می رسد.
امیریان یادآور شد: پارسال این نیروگاه ۷۰۰ مگاوات برق نیاز مصرف کنندگان را تامین کرده بود.
وی ادامه داد: با توجه به قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه این شرکت برق حرارتی است که در باره نوع مصرف برق نیروگاه تصمیم‌گیری می‌کند.

امیریان همچنین از مذاکره تعدادی از استخراج کنندگان ارز مجازی برای بررسی امکان استفاده از برق این نیروگاه خبر داد