سرانه مصرف آب در بهارستان ۳ برابر استاندارد کشوری است
سرانه مصرف آب در بهارستان ۳ برابر استاندارد کشوری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران با تأکید بر صرفه‌جویی آب و استفاده از الگوی صحیح مصرف گفت: سرانه مصرف آب شرب در بهارستان به‌ازای هر نفر ۳۲۰ لیتر در طول شبانه‌روز است که این رقم بیش از ۳ برابر استاندارد کشوری است.

به گزارش نبض انرژی، سید علی لدنی‌نژاد امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان با اشاره به وجود 150 حلقه چاه در شهرستان بهارستان اظهار داشت: این تعداد چاه آب شرب هر کدام 15 لیتر بر ثانیه آب تأمین می‌کنند.

وی بیان کرد: 104 هزار مشترک آب در شهرستان بهارستان وجود دارد که با این تعداد مشترک نیازمند 30 هزار مترمکعب مخزن آب دیگر در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران با تأکید بر صرفه‌جویی آب و استفاده از الگوی صحیح مصرف افزود: سرانه مصرف آب شرب در بهارستان به‌ازای هر نفر 320 لیتر در طول شبانه‌روز است که این رقم بیش از 3 برابر طبق استاندارد کشوری است.

لدنی‌نژاد تصریح کرد: به دلیل مشکلات زیرساختی که در شهرستان بهارستان وجود دارد 7 حلقه چاه در سال جاری حفاری شده که هر چاه اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که 84 لیتر بر ثانیه آب به سیستم توزیع بهارستان می‌افزاید.

وی به بازسازی 8 حلقه چاه در شهرستان بهارستان با دبی 65 لیتر بر ثانیه اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن 3 حلقه چاه در سیستم توزیع از کشاورزان جهت کمک به تأمین آب شرب در بهارستان شد که 184 لیتر بر ثانیه به آب شرب منطقه افزوده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران در پایان با اشاره به برنامه میان‌مدت و بلندمدت تأمین آب از خط الغدیر 2 و خط قمر بنی‌هاشم در جنوب غرب استان تهران خاطرنشان کرد: 4 دستگاه دیزل تأمین برق با اعتبار 50 میلیارد ریال به سیستم آب و فاضلاب در مواقع ضروری افزوده شد تا با مشکلات قطعی برق و کاهش اُفت فشار آب در مخازن نشویم.