۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری تحت فشار تجهیز شد
۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری تحت فشار تجهیز شد
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۴۶ طرح از ابتدای سالجاری تاکنون به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

به گزارش نبض انرژی، امین روشنی روز در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های آبیاری تحت فشار دشت حسن آباد فشافویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان تهران در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری جزو پنج استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: امسال در حدود سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی استان شده است.

روشنی ادامه داد: برنامه اصلی سازمان جهاد کشاورزی در سالجاری شناسایی و مطالعه ۱۲ هزار هکتار از اراضی مستعد به تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری است که پیش بینی می‌شود سال آینده در حدود ۵ هزار هکتار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تجهیز ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم های نوین آبیاری در دست اجرا است، تصریح کرد: دولت در حدود ۸۵ درصد هزینه‌های تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین کشاورزی را به صورت بلاعوض به بهره‌برداران پرداخت می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: هم اکنون دولت برای تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای ۱۳۰ میلیون ریال، آبیاری بارانی ۸۴ میلیون ریال و سیستم آبیاری کم فشار ۵۸ میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان ارائه می دهد.

روشنی در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان ری به سیستم‌های نوین آبیاری نیز گفت: کل اراضی کشاورزی این شهرستان ۲۹ هکتار است که از این میزان در حدود ۱۵ هکتار استعداد تجهیز شدن به سیستم های نوین آبیاری را دارند که تاکنون ۱۰ هزار هکتار از آنها تجهیز شده اند.