۶.۷ میلیون روستایی از آب سالم برخوردارند
۶.۷ میلیون روستایی از آب سالم برخوردارند
وزیر نیرو گفت: طبق آمارها ۶ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه آب سالم برخوردار هستند در حالی که در سال ۹۲ جمعیت برخوردار از آب سالم روستایی فقط ۹۰۰ هزارنفر بود.

به گزارش نبض انرژی، «رضا اردکانیان» روز دوشنبه در حاشیه همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، درباره دستاوردهای حوزه آب و برق در جمع خبرنگاران افزود: هر سال به طور متوسط هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده اند،  این نسبت در  سال ۹۲ به طور متوسط ۲۶۰ روستا بوده است.

وزیر نیرو اظهارداشت: آمارها حاکی از آن است که در دولت های یازدهم و دوازدهم در بخش تامین آب روستایی کار چشمگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش برق آمار موفقیت جمهوری اسلامی قابل عرضه در سطح دنیاست تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی جمعیت روستایی فاقد برق در دنیا ۲۴ درصد جمعیت روستایی است اما جمعیت روستایی که در ایران برق ندارد ۳ دهم درصد است.

اردکانیان افزود: این آمار حاکی از آن است که اقدامات ما در تولید، انتقال و توزیع برق در مناطق صعب العبور روستایی کشور صورت گرفته است.

۲۵ هزارخانوار عشایر تا پایان دولت برق‌دار می شوند

وزیر نیرو  گفت: سعی داریم تا پایان دولت ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ رو کشور را مجهز به سیستم های پورتابل برق خورشیدی کنیم. پنل های آن موجود است و برای تامین حداقل نیازشان به روشنایی این مقدار تا پایان دولت انجام شود و در دولت بعدی نیز استمرار یابد.

وی اضافه کرد: در مجموع آب و برق روستایی در کنار سایر زیرساخت ها از عملکرد خوبی برخوردار است البته ما هنوز روستاهای کم خانواری داریم که برای تامین آب و برق مورد نیازشان باید اقدام شود.

اردکانیان افزود: در آینده با تمرکز بیشتر در بحث جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نیز اقدام خواهیم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه به خدمت‌رسانی به روستاها سرعت می دهیم اظهارداشت: روستا عرصه کار و فعالیت بخشی جداگانه نیست، همان طور که رئیس جمهوری گفته دستگاه های دیگری هم در حوزه فعالیت روستایی فعال هستند، اما در زیرساخت‌ها و امور زیربنایی پنج وزارتخانه نیرو، بهداشت، ارتباطات، نفت و راه و شهرسازی نقش دارند و خوشبختانه امسال برای اولین بار بود که یک کار هماهنگ برنامه ریزی شده انجام شد.

اردکانیان با بیان اینکه وزارت نیرو افتخار میزبانی همایش و نمایشگاه «ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی» را برعهده دارد تصریح کرد: امیدواریم در دوسال باقیمانده دولت بتوانیم با یک برنامه ریزی متمرکز و همکارانه «بین دستگاهی» به آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، خدمات بهداشت و درمان، راهسازی و ارتباطات، سرعت بیشتری می‌دهیم.