۸۶ طرح توزیع برق هرمزگان آماده بهره برداری در هفته دولت شد
۸۶ طرح توزیع برق هرمزگان آماده بهره برداری در هفته دولت شد
شرکت توزیع برق استان هرمزگان برای هفته دولت امسال ۸۶ طرح با مجموع ۷۹۰میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری دارد.

به گزارش نبض انرژی، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: از این میزان اعتبار برای افتتاح طرح‌های در دست اقدام،  ۲۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان بندرعباس است.

محمد ذاکری افزود: این طرح‌ها شامل ۸۲.۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی،۲۵.۷۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۱۰۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۶کیلومتر شبکه متوسط زمینی، ۳۵۳ دستگاه پست هوایی و ۶۲ دستگاه پست زمینی اعلام کرد.

وی هم‌چنین نصب ۳هزار و ۸۹۱ دستگاه چراغ روشنایی معابر و ۱۱هزار و ۵۶۱ انشعاب جدید را نمونه عملکرد مثبت شرکت توزیع برق هرمزگان در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ادامه داد: بنا داریم اعتبارات هزینه‌ای را تا پایان امسال به بالای ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسانیم که اگر این میزان اعتبار تامین شود بخش زیادی از مشکلات بخش توزیع در این استان برطرف خواهد شد.

طرح قبض سبز جایگزین قبوض کاغذی‌ می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در راستای حذف قبوض کاغذی برق، شروع فرآیند اجرای طرح قبض سبز را از ابتدای شهریور اعلام کرد.

به گفته ذاکری، سالانه ۷ میلیون ریال هزینه صرف چاپ قبض‌های برق می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۸۵ درصد از شماره‌ تماس‌های مشترکان ثبت شده و برای ثبت ۱۵ درصد باقی‌مانده نیاز به همراهی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر مردم است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان عنوان کرد: تحقق این مهم و ضرورت توسعه خدمات‌رسانی موثر به مشترکان اطلاع رسانی دقیق رسانه‎ها را می‌طلبد.

وی ۳ روش برای ثبت شماره‌ تماس‌های مشترکان در اجرای این طرح را شامل ارسال شماره اشتراک ۸ رقمی به سامانه ۱۰۰۰۷۶۱۱۲۱ ، مراجعه به سایت شبکه توزیع برق و مراجعه به دفترهای پیشخوان دولت و گرفتن شماره اشتراک اعلام کرد.

وصول مطالبات به زیر ۶۰درصد رسید

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه وصول مطالبات امسال شرکت توزیع برق به زیر۶۰درصد رسیده است، اظهارداشت: درحالی که امسال ۵۶ درصد مطالبات این شرکت از سوی مشترکان خانگی و تجاری پرداخت نشده عمده مطالبات سال‌های گذشته شرکت توزیع برق مربوط به ارگان‌های نظامی و اداری بود.

به گفته ذاکری، تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ قرارداد همکاری بین شرکت توزیع برق و مشترکان بسته شده است که ۶۰درصد از این مشترکان در کشاورزی هستند.

انرژی ۳ درصد فروش رفت

این مسئول در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال گذشته به طور متوسط حدود ۸ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک اعلام شد اما در پنج ماهه سال جاری این عدد به ۳ دقیقه رسید.

ذاکری با اشاره به روند کاهشی اتلاف انرژی درسال جاری گفت: ۱۱.۱۸ صدم درصد تا پایان مرداد ثبت شده است که نسبت به سال ۹۷ که حدود ۱۱.۴۶ بود، وضعیت کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه فروش انرژی امسال نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد، مبلغ یک درصد فروش را معادل ۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

۴۰ میلیارد ریال سرقت‎های از شبکه‌های برق/ افزایش ۲درصد انرژی تحویلی

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در حوزه فروش انشعاب نیز گفت: در پنج ماهه امسال۱۱هزار و ۵۶۱ اشتراک وصل شد که امیدواریم تا پایان امسال این عدد به بیش از ۲۶ هزار اشتراک برسد.

ذاکری هم‌چنین گفت: پیک باربرق در ۱۶ مرداد امسال به ۲هزار و ۲۲۲ رسید که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و حدود ۶۸ درصد مگاوات نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

به گفته وی، در سال گذشته پیک بار برق ۲هزار و ۱۵۴ بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، افزایش انرژی تحویلی درسال جاری را نیز حدود ۲ درصد اعلام کرد که مجموع انرژی تحویلی و انرژی فروخته شده نشان می‌دهد اتلاف برق نسبت به سال ۹۷ کمتر شده است.

ذاکری هم‌چنین مجموع سرقت‎های شبکه‌های برق در پنج ماهه امسال را افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی درخصوص روشنایی معابر نیز با بیان‌اینکه درحال حاضر خاموشی معابر اصلی به زیر ۲ درصد رسیده است، ابراز داشت: ۹۸ درصد چراغ‌های معابر اصلی روشن است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در خصوص روشنایی مدرسه‌ها نیز بیان داشت: در سال تحصیلی جدید ۵۲ مدرسه منوط به تامین اعتبار لازم برق‌دار می‌شوند.

در این نشست از اصحاب رسانه به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار تجلیل شد.