تثبیت قیمت نفت در کانال ۶۰ دلاری
تثبیت قیمت نفت در کانال ۶۰ دلاری
قیمت نفت که در روزهای گذشته با حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان با رشد همراه شده بود، ‌با اعلام کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا به بالای ۶۰ دلار بازگشت و در این قیمت تثبیت شد.

به گزارش نبض انرژی؛ اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در مورد بالاگرفتن جنگ تعرفه با چین باعث شده بود تا قیمت نفت برنت تا نزدیک ۵۵ دلار در هر بشکه نیز سقوط کند، با این حال ادامه حملات یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان نگرانی‌ها را نسبت به تامین پایدار نفت از بزرگترین تولیدکننده اوپک بیشتر کرد و همین زمینه را برای رشد قیمت‌ها فراهم ساخت.

رویداد مزبور نتوانست قیمت نفت را به بالای ۶۰ دلار بازگرداند، تا اینکه عامل دیگری در تقویت قیمت‌ها وارد عمل شد. اعلام کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا توانست قیمت نفت را دوباره ۶۰ دلاری کند تا امیدها برای صعود بیشتر قیمت‌ها فراهم شود.

انتشار آمارهایی درباره کاهش فراتر از انتظار ذخیره‌سازی نفت در آمریکا مهم‌ترین عامل افزایش قیمت نفت بود، اما نگرانی درباره رکود اقتصاد جهانی سبب شد این رشد قیمت محدود باشد.

افزایش مصرف بنزین در آمریکا در پایان تابستان دلیل اصلی کاهش ذخیره‌سازی نفت این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز اعلام شده است.

قیمت نفت برنت که دیروز به ۶۰ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسیده بود، ‌امروز با رشدی ۲۹ سنتی،‌۶۰ دلار و ۳۲ سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز از ۵۶ دلار و ۱۳ سنت روز سه شنبه با ثبت رشدی ۲۱ سنتی به ۵۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.