اعتراض کارگران نیروگاه دماوند به کاهش مزایای مزدی و رفاهی
اعتراض کارگران نیروگاه دماوند به کاهش مزایای مزدی و رفاهی
صبح امروز (شنبه ۲۹ تیرماه) شماری از کارگران نیروگاه دماوند در انتقاد به کاهش مزایای مزدی و رفاهی دست به اعتراض صنفی زدند و خواستار چاره اندیشی ریشه ای برای مشکلات این نیروگاه شدند.
صبح امروز (شنبه ۲۹ تیرماه) شماری از کارگران نیروگاه دماوند در انتقاد به کاهش مزایای مزدی و رفاهی دست به اعتراض صنفی زدند.

کارگران نیروگاه دماوند گفتند: ما انتظار داریم که برای مشکلات این نیروگاه به صورت ریشه‌ای چاره اندیشیده شود. از وقتی که نیروگاه دماوند در سال ۹۱ از سوی بنیاد شهید به یکی از بانک‌ها واگذار شد، علارغم سود بدست آمده، کارگران دچار مشکل شده‌اند لذا ما می‌گوییم اگر نیروگاه سود ده است کارگران هم باید از آن سهم ناچیزی داشته باشند.

طبق اظهارات کارگران؛ مدیریت نیروگاه دماوند اخیرا اعلام کرده قصد دارد برخی از مزایای مزدی و رفاهی کارگران را با توجه به اعمال افزایش دستمزد سالانه، کاهش دهد.

این کارگران اظهار داشتند: بودجه نیروگاه برای پرداخت حقوق و سایر مزایای مزدی کارگران در سال جاری حدودا ۱۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به نسبت سال قبل که ۱۰۰ میلیارد تومان بود، تغییری نکرده است به همین دلیل مدیریت نیروگاه قصد دارد برای جبران هزینه‌های افزایش سالانه دستمزد کارگران، از سایر مزایای مزدی و رفاهی آن‌ها کسر کند.

آن‌ها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت مطالبات قانونی است، در ادامه افزودند: این واحد نیروگاهی حدود ۶۰۰ کارگر شاغل قرارداد دائم دارد که در حال حاضر یک ماه دستمزد آن‌ها به تاخیر افتاده است. در عین حال انتقاد کارگران به کاهش مزایای مزدی و رفاهی همانند اضافه‌کاری، بیمه تکمیلی و سرویس‌های ایاب و ذهاب است که قرار است عملی شود.

الکیت نیروگاه حرارتی دماوند که هشت سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد در سال ۹۱ از شرکت توانیر به بنیاد شهید واگذار شد.