نخستین استارتاپ کارآفرینی آب و برق آغاز به‌کار کرد/ صنعت آب و برق ایران به قطب ممتاز در غرب آسیا تبدیل می‌شود
نخستین استارتاپ کارآفرینی آب و برق آغاز به‌کار کرد/ صنعت آب و برق ایران به قطب ممتاز در غرب آسیا تبدیل می‌شود
مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی آب و برق«رکاب»، گفت: ایجاد وزارت نیروی مجازی به‌منظور ارتباط بهتر با مردم، پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این رویداد است که از امروز به‌مدت سه روز در کارخانه نوآوری زاویه تهران آغاز به‌کار کرده است.

به گزارش نبض انرژی، محمدولی علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، ایجاد استارتاپ‌ها را یکی از راهکارهای نوین کارآفرینی برای بهره‌مندی از ایده‌های جوانان دانست و افزود: ایجاد وزارت نیروی مجازی به‌منظور ارتباط بهتر با مردم، پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی، یکی از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این رویداد است.
وی هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری با قابلیت اجرا در بسترهای IOT و مخابرات، فعال‌سازی فضای گردشگری بالقوه در بخش آب کشور، تقویت امنیت شبکه و بهره‌گیری مجازی از پدافند غیرعامل در حوزه امنیت صنعت آب و برق را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: این مسیری است که از طریق آن می‌توانیم ایران را به قطب ممتاز صنعت آب و برق در غرب آسیا تبدیل و در حوزه صنعت آب و برق، بازار دیجیتال ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به حمایت از کسب و کارهای نوپا در این رویداد اظهار کرد: افکار خلاق جوانان می‌تواند در زمینه اجرای سیاست مدیریت مصرف و تقاضا و بهینه‌سازی آن در صنعت آب و برق کارگشا باشد.
علاءالدینی برگزاری برنامه‌های اینچنینی را در راستای رونق تولید عنوان کرد و افزود: در این استارتاپ، نیازهای طرح شده صنعت آب و برق، از طریق جوانان خلاق به محصول می‌رسد، بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و با حمایت و خرید محصول از سوی وزارت نیرو، تولید رونق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: از سوی این شرکت برای سال 98 برگزاری 11 رویداد استارتاپی برنامه‌ریزی شده و یقین داریم که در پایان سال، چندین مسئله آب و برق به‌دست جوانان به‌ویژه بانوان حل شده و به نقاط روشن شکوفایی دست خواهیم یافت.
گفتنی است: نخستین رویداد کارآفرینی آب و برق از امروز یازدهم اردیبهشت در کارخانه نوآوری زاویه تهران آغاز به‌کار کرد و تا سیزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.