نیروی انسانی متخصص؛ مهمترین سرمایه پتروشیمی جم
نیروی انسانی متخصص؛ مهمترین سرمایه پتروشیمی جم
کمپانی‌های بزرگ با حضور انسان‌های بزرگ شکل می‌گیرند. از این منظر، مهم‌ترین سرمایه جم، نیروی انسانی متخصص آن است. ا

نیروی انسانی متخصص؛ مهمترین سرمایه پتروشیمی جم

به گزارش نبض انرژی، کمپانی‌های بزرگ با حضور انسان‌های بزرگ شکل می‌گیرند. از این منظر، مهم‌ترین سرمایه جم، نیروی انسانی متخصص آن است.
اولین حضور محمدرضا سعیدی به عنوان مدیر عامل پتروشیمی جم در سایت این شرکت واقع در عسلویه با استقبال گرم مدیران و روسای واحد های مجتمع و گفتگویی صمیمانه همراه بود؛ سعیدی در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی ماهر در سازمان، گفت: جم یک برند بین‌المللی و یک مولتی نشنال کمپانی است و این دست شرکتها با حضور انسان‌های بزرگ شکل می‌گیرند. از این منظر، مهم‌ترین سرمایه جم، نیروی انسانی متخصص و ماهر آن است.
وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته جم و مولتی نشنال خواندن این شرکت گفت: کلاس جهانی جم نباید تنها در فروش و اسم باشد، بلکه باید در رفتار، مهارت، دانش، بازاریابی، حل مسئله و نحوه نگرش نیز متبلور شود و رسیدن به این مرحله و ماندن در آن با هماهنگی همه اجزای مجموعه و رعایت مبانی تخصصی و علمی بنگاه‌داری حاصل می شود.
مدیر عامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محیط ما محیطی نا مطمئن است، محیطی که به لحاظ علم و تکنولوژی، همواره در حال پیشرفت، به لحاظ بازار دائما بدنبال ترجیحات جدید و کیفیت برتر و از دیدگاه های دیگری همچون اجتماع و دیدگاه حقوقی در حال تغییر است. همچنین با توجه به تهدیدات دشمنان، محیطی متخاصم هم است و از آنجا که این محیط محیطی بدور از شرایط عادی و نرمال است ما باید رفتار و عملکرد خود را در هر لحظه با شرایط موجود تطبیق دهیم. ایشان افزودند: مجموعه جم باید همواره هدف و رویکرد افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها را مد نظر داشته باشد تا بتواند علاوه بر خنثی کردن اقدامات بدخواهان کشور، خلق ثروت کند و این مهم محقق نمی‌شود مگر باهم افزایی کارکنان و مدیران.
محمد رضا سعیدی با اشاره به اینکه حوزه های کاری مختلف مناسبات متفاوتی دارند، افزود: جم دارای دو صفت است که یکی تولید و دیگری حوزه بنگاه داری است و ما در هر حوزه باید با مناسبات خاص آن گام برداریم. از یک طرف وظیفه ما تولید است اما در بحث بنگاه داری، جم شرکتی بزرگ با تعدادی زیر مجموعه است و باید مطابق با محورها و اصول بنگاه داری گام بردارد که در نوع خود مسئله ای بسیار مهم و حیاتی است و جمیع اقدامات ما باید منجر به خلق ثروت برای ذینفعان شرکت باشد.
وی خاطرنشان کرد: تولید، گرانیگاه جم است اما حوزه بازار خط مقدم حضور در بازارها.
ما باید در بازار حضور فعال داشته باشیم و سهم خود را از آن بدست آوریم. به همین دلیل مهم ترین حوزه در این بحث توسعه بازار و توسعه محصول و بحث طرح های توسعه است و ما باید به صورت مداوم در حال شناسایی فرصت ها و برنامه ریزی برای آینده و سودآوری بیشتر باشیم. از این منظر، طبیعی است که بازاریابی نیز بسیار مهم است و باید در این حوزه به گونه ای عمل کنیم که همواره تحرکات، جریانها و اخبار بازار را رصد و از آن برای برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت خود بهره ببریم.
ایشان رویکرد کار تیمی و علمی، یادگیری مداوم، دفاع از منافع بازنشستگان همراه با پاکدستی و شفافیت را شرط لازم و کافی برای رفع گلوگاه‌ها و پیشرفت در این برهه از زمان دانست و افزود: پاکدستی است که سرمایه اجتماعی کشور را حفظ می کند.
وی ضمن تاکید دوباره بر لزوم حضور نیروی انسانی ماهر خاطر نشان کرد: این مهم لازم است ولی کافی نیست و باید نوع تکنولوژی مورد استفاده، روش های بهینه انجام کار از حیث تولیدی و نرم افزاری و بسیاری مسائل دیگر نیز همواره مورد بررسی و پایش قرار گیرد. سعیدی همچنین فرهنگ ثروت آفرینی و خلق ارزش در کنار ارتقاء فرهنگ احترام و اخلاق را در سازمان مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تکیه بر تمامی اصول و قواعد، مجموعه جم در مسیری همواره رو به پیشرفت گام بردارد.
مدیر عامل پتروشیمی جم در پایان، ضمن تاکید بر افزایش درآمد به کاهش هزینه در حوزه های مختلف همچون خرید مواد اولیه و دیگر موارد اشاره کرد و گفت: به هر میزان که کاهش هزینه صورت پذیرد در نهایت به سمت سود آوری و کمک به قشر بازنشسته که مسئولیت مهم ما در مقابل ایشان است؛ حرکت کرده ایم.
شایان ذکر است سعیدی همراه با جمعی از مدیران، واحدهای مجتمع عظیم پتروشیمی جم را نیز از نزدیک مشاهـده و با پرسنل هر واحد دقایقـی به گفتگـو پرداخت. وی ابتدا از فـاز 2 مجموعه بازدید داشت و طی جلسه ای از روند فعالیت ها و پیشرفت پروژه های این فاز مطلع شد. همچنین با حضور در واحدهای عملیاتی فاز یک نظیر کارخانه الفین ، کارخانه پلی اتیلن سبک و سنگین، انبارهای محصول، آزمایشگاه و … اولین روز کاری خود در سایت صنعتی عسلویه را رقم زد.