کاهش صادرات نفت ونزوئلا به‌دنبال پایین آمدن سطح فعالیت پالایشگاهی در این کشور
کاهش صادرات نفت ونزوئلا به‌دنبال پایین آمدن سطح فعالیت پالایشگاهی در این کشور
ونزوئلا در ماه مه به‌طور متوسط ۶۰۶۲۵۸ بشکه در روز نفت خام و محصولات پالایشی صادر کرده که کمتر از دو ماه قبل‌از آن بوده‌است.

به گزارش«نبض انرژی»  به نقل از رویترز، صادرات نفت ونزوئلا 14 درصد در ماه مه نسبت‌به ماه گذشته کاهش یافته است. پالایشگاه‌های نفت این کشور در اصلی‌ترین منطقه نفتی آن درجات قابل صادرات کمتری تولید کرده‌اند و شرکت نفت دولتی این کشور نتوانسته ذخایر را دوباره پر کند.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA تحت بازرسی‌های گسترده ضد فساد قرار دارد. این تحقیقات میلیاردها دلار محموله‌هایی را که پول آن‌ها پرداخت نشده کشف کرده و برخی از قراردادها را موقتاً تعلیق کرده‌است. 60 نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

 ونزوئلا در ماه مه به‌طور متوسط 606258 بشکه در روز نفت خام و محصولات پالایشی صادر کرده که کمتر از دو ماه قبل‌از آن بوده‌است. اما این رقم بالاتر از 2 ماه ابتدایی سال جاری میلادی است که بخشی از صادرات متوقف شده بود.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا و سایر شرکت‌های دولتی این کشور به‌طور جداگانه 209 هزار تن متانول، اوره و کک صادر کرده‌اند که پایین‌ترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی است.

 شرکت نفت شورون آمریکا که پس‌از دریافت مجوز در نوامبر سال گذشته صادرات نفت خام ونزوئلا را افزایش داده، 149 هزار بشکه در روز نفت این کشور را در ماه گذشته میلادی به آمریکا و به یک پایانه ذخیره‌سازی در باهاماس صادر کرده‌است. شورون در آوریل حدود 141 هزار بشکه در روز صادر کرده بود.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا همچنین صادرات نفت خام و سوخت به کوبا که متحد سیاسی این کشور است را از 45250 بشکه در روز در آوریل، تا 58100 بشکه در روز در ماه مه افزایش داده است.

 ذخایر نفت خام سنگین مری 16 ونزوئلا در پایان ماه مه تا 1.2 میلیون بشکه کاهش یافته بود، درحالی‌که در ماه قبل برابر با 1.89 میلیون بشکه بود. ذخایر نفت خام سبک این کشور برای رقیق کردن نفت فوق سنگین کمربند اورینوکو 44 درصد پایین آمده و به 930 هزار بشکه رسیده است.

 یک محموله شامل 2.1 میلیون بشکه میعانات گازی ایران در آغاز ماه مه به آب‌های ونزوئلا رسیده، اما هنوز تخلیه نشده است.

منبع: تسنیم