ضرورت ورود شرکت‌های پالایشی به پروژه‌های پالایشگاهی فراسرزمینی
ضرورت ورود شرکت‌های پالایشی به پروژه‌های پالایشگاهی فراسرزمینی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ضرورت حضور شرکت‌های پالایشی در پروژه‌های پالایشگاهی فراسرزمینی خبر داد و گفت: ورود به بازارهای جهانی بیش از پیش احساس می­‌شود زیرا با این اتفاق جایگاه ما در جهان تثبیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از هلدینگ پتروپالایش اصفهان، جلیل سالاری در پنجمین نشست بررسی طرح‌های کیفی و بهبود فرآورده‌ها از ضرورت حضور شرکت‌های پالایشی در همه­ میدان‌های پالایشگاهی فراسرزمینی خبر داد و گفت: ورود به بازارهای جهانی بیش از پیش احساس می­‌شود زیرا با این اتفاق جایگاه ما در جهان تثبیت خواهد شد.

وی هدف از تشکیل این کارگروه را تبادل اطلاعات میان شرکت‌های پالایشی کشور دانست و افزود: تعیین تکلیف در امور بودجه ۱۴۰۲ در بخش کیفی‌سازی فرآورده‌ها و طرح‌های محیط زیستی و نیز آشنایی با اقدام‌های شرکت‌های پالایشی از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مجوزهای محیط زیستی پروژه‌های شرکت‌های پالایشی اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی در این بخش وجود دارد که بعضی از آنها فرا سازمانی است مانند مجوزهای محیط زیستی که گاهی اوقات در روند پیشبرد پروژه‌ها اختلال ایجاد می­‌کند.

سالاری ادامه داد: ایجاد رقابت و تمایز در میان شرکت‌هایی که به سمت کیفی‌سازی گام برمی­‌دارند و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌­کنند، ضروری و مهم است.

محمد امیر نیکوهمت، رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زنجیره ارزش و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص و برگزاری اتاق فکرهای تشکیل شده و تصمیمات راهبردی اقدام‌های خوب و مؤثری را برای پیشبرد اهداف شرکت تا افق ۱۴۰۵ ایجاد کرده است.

در این برنامه مدیران عامل شرکت‌های پالایشی گزارشی درباره پروژه‌های در حال اجرا و آینده پالایشگاه‌ها ارائه دادند.