تکمیل زنجیره ارزش فرآورده‌های نفتی ماموریت اصلی هلدینگ پتروپالایش اصفهان/ عرضه 18 درصد فرآورده‌های تولیدی در بورس کالا و انرژی
تکمیل زنجیره ارزش فرآورده‌های نفتی ماموریت اصلی هلدینگ پتروپالایش اصفهان/ عرضه 18 درصد فرآورده‌های تولیدی در بورس کالا و انرژی
معاون امور صنایع پایین دستی پتروپالایشگاه اصفهان» با بیان اینکه این پالایشگاه از اواسط سال گذشته با بازنگری ماموریت‌ها و اهدافش اقدام به تاسیس 6 شرکت تحت عنوان شرکت های تابعه‌ای کرده است، گفت: وظیفه اصلی هلدینگ پتروپالایش اصفهان تکمیل زنجیره ارزش فرآورده نفتی تولیدی پالایشگاه اصفهان است.

مجید شهسواری معاون امور صنایع پایین دستی پتروپالایشگاه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی» با بیان اینکه این پالایشگاه از اواسط سال گذشته با بازنگری ماموریت‌ها و اهدافش اقدام به تاسیس 6 شرکت تحت عنوان شرکت های تابعه‌ای کرده است، اظهار کرد: وظیفه اصلی هلدینگ پتروپالایش اصفهان تکمیل زنجیره ارزش فرآورده نفتی تولیدی پالایشگاه اصفهان است که از  اواسط سال گذشته با تاسیس این شرکت ها به هلدینگ تبدیل شده است و این هلدینگ‌ها در حوزه  پرژوه ها، حمل و نقل و تکمیل زنجیره ارزش گوگرد و تکمیل ارزش نفت سفید و تکمیل زنجیره ارزش پروپلین و گاز مایع است. با تاسیس این شرکت‌ها عملا پتروپالایش شدیم؛ چرا که ما شرکت سهروردی را ایجاد کردیم  و  این شرکت در دو شاخه تکمیل زنجیره پالایشی و  تکمیل زنجیره پتروشیمیایی است.

شهسواری تأکید کرد: ما خودمان واحد پتروشیمی تاسیس کردیم و خوراک واحدها را خودمان تامین می کنیم.

معاون امور صنایع پایین دستی پتروپالایشگاه اصفهان، در رابطه برنامه این شرکت برای مهار تورم و رونق تولید افزود: در همین راستا با ایجاد این شرکت ها زمینه افزایش بهره وری و افزایش تولید فرآورده های نفتی فراهم خواهد شد و از سوی دیگر این مهم سبب کاهش سطح بیکاری می‌شود که به دنبال کاهش بیکاری سطح رفاه زندگی مردم نیز بهتر خواهد شد. بنابراین با عملیاتی شدن این موضوع سطح تورم جامعه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شهسواری در خصوص میزان تولیدات این پتروپالایش گفت:ما نفت خام را از چاه های اهواز دریافت و آنرا به پنج فرآورده نفتی و به اضافه سوخت هوایی تولید می کنیم و  بعد از آن این محصولات را  تحویل شرکت ملی پالایش و پخش می دهیم، مابقی فرآورده ها را نیز از طریق بورس کالا و بورس انرژی عرضه می کنیم. هم اکنون 18 درصد این فرآورده در بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز انجام پروژه هایی که به این شرکت محول شده است. شرکت اکسیر ایرانیان که تکمیل کننده زنجیره ارزش نفت سفید است را در اواخر امسال راه اندازی خواهیم کرد.