آماده‌سازی پست برق باغملک برای گذر از پیک تابستان
آماده‌سازی پست برق باغملک برای گذر از پیک تابستان
مدیر امور انتقال ناحیه مارون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با هدف آمادگی شبکه برای گذر از پیک مصرف تابستان، ۸ نیم مجموعه آداپتور( گل میخ) در پست ۱۳۲ کیلوولت باغملک تعویض شد.

به گزارش «نبض انرژی» رضا محمدیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعویض هادی خط پست برق ۴۰۰ کیلوولت باغملک به پست ۱۳۲ کیلوولت باغملک با هادی پرظرفیت و افزایش بار این خط در تابستان گذشته، باعث افزایش بار در پست باغملک ۱۳۲ و بوجود آمدن ترموویژن در تعداد ۸ دستگاه از کلیدهای هوایی‌ بخش ۱۳۲ کیلوولت این پست شد.

وی افزود: به منظور رفع دیفکت و با توجه به اهمیت پست باغملک ۱۳۲ در تامین بار شهرستان باغملک و به عنوان پستی که ترانزیتی عمل می‌کند (کمک به پست های اهواز در شرایط پیک بار)، تعویض ۸ نیم مجموعه آداپتور ( گل میخ) به جای تعویض کلید هوایی، در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور انتقال ناحیه مارون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از مهمترین مزایای این اقدام می‌توان به افزایش قدرت انتقال کلیدهای هوایی از ۱۲۵۰ آمپر به ۳۰۰۰ و ۱۶۰۰ آمپر با توجه به برنامه در مدار قرار گرفتن ترانس سه باغملک ۴۰۰ و افزایش بار این کلیدها در تابستان جاری و صرفه‌جویی در عدم خرید ۸ دستگاه کلید هوایی و هزینه‌ها و کاهش زمان نصب آن، اشاره کرد.