۷۷۲ میلیارد تومان مطالبات شرکت برق هرمزگان وصول شد
۷۷۲ میلیارد تومان مطالبات شرکت برق هرمزگان وصول شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این شرکت سال گذشته ۷۷۲ میلیارد تومان مطالبات از مشترکان در بخش‌های مختلف وصول کرد که به نسبت سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «نبض انرژی» محمد کریمی با اشاره به اینکه پارسال در وصول مطالبات رتبه نخست کشور را کسب کردیم، افزود: دریافت مطالبات حاصل از فروش انرژی به مشترکان در بخش‌های مختلف عمومی، خانگی و تجاری استان نیز پارسال ۶۸۷ میلیارد تومان بوده که شاخص‌های رشد به نسبت سال ۱۴۰۰ به ۲۴ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق هرمزگان در حال حاضر ۳۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از مشترکان بدهکار مطالبات دارد که در صورت وصول آن خدمات بهتری شامل روشنایی معابر و اصلاح شبکه به سایر مشترکان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: ۲۰۴ میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به بخش عمومی، اداری و نظامی، ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در بخش صنعتی و ۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در بخش تجاری بوده است.

کریمی ادامه داد: تلفات شبکه برق هرمزگان نیز پارسال به نسبت سال قبل ۴۳ صدم درصد کاهش داشته و انشعابات فروخته شده ۲۹ درصد رشد داشته است.

استان هرمزگان هم اکنون ۷۴۸ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۱ و هشت دهم درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

منبع: ایرنا