داخلی سازی بیش از 95درصد تجهیزات کاربردی در این شرکت
داخلی سازی بیش از 95درصد تجهیزات کاربردی در این شرکت
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: در سطح این شرکت بیش از 95 درصد تجهیزات مورد نیاز با تلاش همکاران داخلی سازی شده است که نمونه آن پیکرانی هوشمند و بردهای الکترونیکی و چند تجهیز دیگر است که در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران طراحی و ساخته شده است.

ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی» با اشاره به حضور گسترده‌ شرکت‌های داخلی و خارجی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جاری حضور این شرکت‌ها نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است به طوری که امروزه شاهد حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور دنیا و هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی هستیم که با همدیگر رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر کمی به عقب برگردیم حضور شرکت‌ها در نمایشگاه کمتر بوده اما امروزه حضور شرکت‌ها افزایش یافته است.

رحیمی گفت: وقتی که بحث رقابتی شدن مطرح می‌شود به طور حتم این موضوع دو نتیجه کلی را به دنبال دارد یکی بحث کیفیت و دیگر رقابتی بودن قیمت است که امروزه در کشور ما اتفاق افتاده است. پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که شرکتهای داخلی با تمام توان در خارج از کشور شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: در سطح این شرکت بیش از 95 درصد تجهیزات مورد نیاز با تلاش همکاران داخلی سازی شده است که نمونه آن پیکرانی هوشمند و بردهای الکترونیکی و چند تجهیز دیگر است  که در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران طراحی و ساخته شده است. شاید این دیدگاه وجود داشته باشد و یا کسی که از بیرون  به این موضوع نگاه می کند بگوید که وظیفه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، انتقال فرآورده نفتی و انتقال دیتا باشد حال تولید و برد های الکترونیکی که ساخته می شود چه معنایی برای این شرکت خواهد داشت؟ زمانی که ظرفیت و توان بالقوه در سطح شرکت وجود دارد می توان هم برای داخل و هم برای خارج از این توانمندی استفاده کرد.