۱۰ پارک زنجیره پتروشیمی در سواحل کشور طراحی شده است
۱۰ پارک زنجیره پتروشیمی در سواحل کشور طراحی شده است
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هم‌اکنون ۱۰ پارک زنجیره پتروشیمی در سواحل کشور طراحی شده که مراحل مقدماتی سه مورد از آنها آغاز و دو پالایشگاه بزرگ در سواحل مکران و دیگری در بندرعباس در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر در نشست امروز (چهارشنبه، سوم خردادماه) هیئت دولت به نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور اشاره و اظهار کرد: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین‌المللی روزآمد شود و نمی‌توان نقشه‌ای ثابت برای تجارت و اقتصاد کشور تدوین کرد.

وی افزود: لازم است گروهی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه فعال شوند و ضمن رصد مستمر و دقیق شرایط بین‌المللی و دیپلماسی کشور، نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور را روزآمد و برنامه‌ها را متناسب با شرایط ابلاغ کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با یادآوری طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ پتروشیمی که در سواحل کشور در حال اجرا قرار دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ شهر زنجیره پتروشیمی در سواحل کشور طراحی شده که مراحل مقدماتی سه مورد از آنها آغاز شده و دو پالایشگاه بزرگ در سواحل مکران و دیگری در بندرعباس در دستور کار قرار دارد که البته امور مرتبط با اجرای پروژه‌های بزرگ قدری زمان‌بر است، اما دولت با جدیت آنها را پیگیری می‌کند.