رونمایی از 4 سامانه اطلاعات مکانی صنعت آب و برق برای مدیریت و راهبری شبکه|تاکید بر تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه
رونمایی از 4 سامانه اطلاعات مکانی صنعت آب و برق برای مدیریت و راهبری شبکه|تاکید بر تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه
مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اشاره به رونمایی از سامانه‌های «ژئوپرتال وزارت نیرو»، «ژئو‌پرتال متا»، «ژئوپرتال صنعت برق» و «ژئوپرتال شرکت‌های توزیع برق» در کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS صنعت آب و برق، گفت: مدیریت و راهبری شبکه آب و برق، ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مشترکان برای پایدارسازی شبکه، برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه‌های آب و برق، مدیریت مصرف و مدیریت بحران از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه‎ها است.

به گزارش «نبض انرژی»  “آزرم دهستاني منفرد” در حاشیه هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS صنعت آب و برق، گفت: این کنفرانس یکی از رویدادهای علمی و ملی بسیار ارزشمند است که در این دوره با تاکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان طی دو روز (دوم و سوم خرداد) برگزار شده است.
مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار وزارت نیرو افزود: در این دوره از رویداد، از سامانه «ژئوپرتال وزارت نیرو»، «سامانه ژئو‌پرتال متا (مرکز تبادل اطلاعات مکانی آب)»، «سامانه ژئوپرتال صنعت برق» و «ژئوپرتال شرکت‌های توزیع برق» با اهدافی چون مدیریت و راهبری شبکه آب و برق، ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مشترکان برای پایدارسازی شبکه، برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه‌های آب و برق، مدیریت مصرف و مدیریت بحران رونمایی شد.
وی همچنین با اشاره به رونمایی از کتاب‌های «استقرار و استفاده از اطلاعات مکانی در قسمت آب و فاضلاب» و «کتاب امنیت سایبری فناوری عملیاتی در حضور GIS» در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS صنعت آب و برق گفت: در سا‌ل‌های اخیر اسناد و کتاب‌های کاربردی و تخصصی اطلاعات مکانی با همت کارشناسان و متخصصان صنعت آب و برق تدوین شده است.
دهستاني منفرد افزود: در این رویداد پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارشناسان و متخصصان صنعت آب و برق، فرصت تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی را در کنار امکان طرح مسئله به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، با مراکز دانشگاهی و پژوهشگران دیگر دارند.
وی با اشاره به استقبال قابل ملاحظه از «هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS صنعت آب و برق»، گفت: بیش از 700 مقاله با کیفیت سطح علمی و کاربردی به دبیرخانه این دوره از رویداد ارسال شد که بیش از 50 درصد این مقالات توسط کمیته علمی از امتیاز بالایی برخوردار بودند.
دهستاني منفرد یادآور شد: همچنین تجربیات برگزیده بخش صنعت در قالب 15 مقاله کوتاه در برنامه دو روزه کنفرانس به صورت نشست‌های تخصصی برگزار که با استقبال بسیار زیاد شرکت‌کنندگان در این رویداد از سراسر کشور همراه شد.
مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اشاره به برگزاری نشست‌های چندجانبه تجاری با حضور تجار بین‌المللی و با همکاری اتاق‌های بازرگانی چین، آفریقا، گرجستان و عمان، اظهار کرد: در این دوره از رویداد، شاهد حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد حل مسئله و بهره‌وری در صنعت آب و برق با بکارگیری دستاوردها و فناوری‌های نوین اطلاعات مکانی GIS نیز بودیم.
وی بیان کرد: در این کنفرانس حدود 90 شرکت حضور یافتند؛ ضمن اینکه یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های صنعت آب و برق و شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان در حوزه GIS برگزار شد.
دهستانی منفرد در پایان به برگزاری کارگاه‌های متنوع آموزشی در محورهای مختلف به‌ویژه “حکمرانی داده”، “امنیت داده”، “هوشمندسازی”، “مدیریت راهبردی”، “مدیریت بحران”، “بهینه‌سازی” و “مدیریت مصرف” با آخرین فناوری‌های روز دنیا در حاشیه این رویداد اشاره کرد.