کاهش ۵۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای تهران
کاهش ۵۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای تهران
سدهای ۵ گانه تهران در آستانه ورود به روزهای گرم‌تر سال با ۵۶ میلیون مترمکعب کاهش موجودی آب روبرو شده‌اند و این در حالی است که گرما نیاز آبی را بیشتر می‌کند.

به گزارش  «نبض انرژی» هوای تهران روزبه‌روز گرم و گرم‌تر می‌شود به‌گونه‌ای که بر اساس تازه‌ترین اعلام شرکت آب و فاضلاب استان میزان مصرف لحظه‌ای آب در ۲۲ اردیبهشت‌ماه با بیش از ۵۲ هزار لیتر در ثانیه، به میزان مصرف آب در نقطه اوج مصرف نزدیک شد.

این میزان مصرف در حالی است که هنوز وارد روزهای گرم‌تر تهران نشده‌ایم تا نیاز آبی را تشدید کند.

شرکت آب منطقه‌ای تهران تازه‌ترین وضعیت سدهای ۵ گانه را منتشر کرد که بر اساس آن حجم آب موجود در این سدها از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۱) تا ۲۴ اردیبهشت با ۵۶ میلیون مترمکعب کاهش نسبت به پارسال روبرو شده‌اند.

مجموع حجم آب سدهای تهران تا روز ۲۴ اردیبهشت به رقم ۵۳۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

پارسال و در همین بازه زمانی سدهای تهران در مجموع ۵۹۵ میلیون مترمکعب آب داشته‌اند.

مخازن سدهای تهران در شرایط نرمال ۹۴۰ میلیون مترمکعب آب می‌توانند داشته باشند که به‌این‌ترتیب وضعیت فعلی این سدها با شرایط نرمال ۴۰۱ میلیون مترمکعب کسری دارند.

این در حالی است که در روزهای آینده بیشینه دمای هوای پایتخت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و به‌تدریج سامانه‌های سرمایشی ساختمان‌ها و کولرهای آبی وارد مدار خواهند شد و این موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب را دوچندان می‌کند.

با واردشدن به فصل گرما، حدود سه میلیون کولر آبی در پایتخت وارد مدار خواهد شد و هر کولر آبی معادل ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف خواهد کرد.