سیرصعودی قیمت جهانی نفت در آخرین هفته فروردین 98
سیرصعودی قیمت جهانی نفت در آخرین هفته فروردین 98
در چهارمین هفته  فروردین عواملی هچون کاهش تولید ایران و ونزوئلا  و افزاش تقاضای پالایشگاه های چین قیمت جهانی نفت را در مسیر صعود قرار داد.

به گزارش نبض انرژی, در بامداد روز شنبه 26 فروردین کاهش تولید ونزویلا و ایران و درگیری های لیبی, بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش برد و همین امر موجب شد قیمت نفت 1درصد جهش کند.
همچنین یکشنبه 25 فروردین ماه بازار جهانی شاهد رشد قیمت نفت بود که همین امر موجب شد قیمت واردات آمریکا برای سومین ماه متوالی افزایش یابد.
بر اساس این گزارش, دوشنبه و سه شنبه این هفته پس از اینکه وزیر روسیه اعلام کرد ممکن است اوپک و روسیه برای جنگ بر سر سهم بازار, تولید خود را افزایش دهند قیمت نفت با افت مواجه شد. روز چهارشنبه و پنجشنبه آخرین هفته فروردین ماه نیز با بروز نشانه هایی از تقاضای بالای پالایشگاه های چین قیمت نفت خام رشد کرد به طوری که در روز پنجشنبه قیمت نفت برنت با 0/29 سنت افزایش نسبت به روزگذشته به 71/91 دلار رسید.
نرسی قربان, کارشناس صنعت نفت در گفتگو با نبض انرژی با بیان اینکه نوسانات قیمت نفت در وهله اول به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد, اظهار داشت: گاهی اوقات مسایل استراتژیک و سیاسی عرضه نفت به بازار را تحت تاثیر قرار می دهد یا بازار را تهدید می کند.
قربان در خصوص افزایش قیمت نفت در هفته جاری گفت: در هفته ای که گذشت قیمت نفت در بازار جهانی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله
مسایلی که در ونزوئلا رخ داد, بحث تحریم های امریکا علیه ایران و موضوع معافیت های نفتی ایران و تمدید و عدم تمدید این معافیت ها قرار داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه لیبی نفت سبک و محدودی دارد که بر بازارها تاثیرگذار است, درگیری های پیش امده در لیبی نیز در این هفته بر قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر داشت.
قربان با اشاره به این مطلب که  قیمت نفت همچنین تحت تاثیر نوسانات سهام بورس نیویورک قرار داشت، خاطرنشان کرد: همه این عوامل باعث شد در هفته جاری قیمت نفت 3 الی 4 دلار افزایش یابد.