نیروگاه بندرعباس پروانه بهره‌برداری با ظرفیت پنج‌هزار و۳۰۰ مگاوات اخذ کرد
نیروگاه بندرعباس پروانه بهره‌برداری با ظرفیت پنج‌هزار و۳۰۰ مگاوات اخذ کرد
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: پروانه بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه‌های کشور با ظرفیت پنج‌هزار و ۳۰۰ مگاوات در سال ۱۴۰۱ توسط این نیروگاه اخذ شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»داریوش محمودی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با صدور این پروانه، شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان مجاز است تا سقف یکهزار و ۴۰ مگاوات برای عملیات بهره‌برداری و نگهداری از واحدهای گازی، چهارهزار و ۲۶۰ مگاوات از واحدهای بخار و یکهزار و ۵۶۰ مگاوات از واحدهای سیکل ترکیبی در مجموع تا سقف پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات اقدام کند.

وی ادامه داد: سقف مجوز بهره‌برداری و نگهداری شرکت، در پروانه قبلی ۲ هزار مگاوات بود که با پیگیری کارکنان دفتر برنامه‌ریزی و آمار فنی نیروگاه بندرعباس به پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس توضیح داد: به استناد ماده پنج و ۶ قانون سازمان برق ایران و دستورالعمل اجرایی صدور پروانه صلاحیت بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه، ابلاغیه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌ها در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، این پروانه در سال ۱۴۰۱ برای نیروگاه بندرعباس صادر شد.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌ شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.