شرایط خرید خوراک پِت در بورس کالا مهیا است
شرایط خرید خوراک پِت در بورس کالا مهیا است
مدیرعامل شرکت پِت‌کده اردکان یزد اعلام کرد: در تهیه مواد اولیه مورد نیازمان از بازار بورس مشکلی نداریم.

مجید شاکر در گفتگو با نبض انرژی گفت: در سال جدید شرایط خرید مواد اولیه نسبت به سال گذشته بهتر است و تا به امروز در تهیه خوراک پِت از بازار بورس با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

شاکر با بیان این‌ موضوع که سال گذشته در همین دوره زمانی قیمت مواد  4500 الی  4600 تومان بود، افزود: امسال قیمت پایه مواد 16هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت پِت‌کده اردکان یزد به حضور دلالان در بورس اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران،اقتصاد پیچیده‌ای است و اینکه بگوییم رانت در آن وجود ندارد سخنی ناصحیح است.

شاکر افزود: سال گذشته سال بسیار سختی بود و در شرایطی که دارای سهمیه بودیم، به بهانه اینکه باید طبق خرید سال96 خرید داشته باشیم برای ما مشکلاتی ایجاد کردند.

وی همچنین با اعلام اینکه سال گذشته افزایش قیمت در دو مرحله صورت گرفت و قیمت مواد حتی تا 30هزار تومان نیز افزایش یافت، ادامه داد: در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز را با قیمت 19 الی 20هزار تومان تهیه می‌کنیم.

شاکر خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه امسال اقتصاد کشور کمی ضعیف‌تر شده، تحریمها بیشتر شده و همچنین کشور دچار بحران سیل شده ، انتظار می‌رود با گرانی قیمت مواد اولیه و آب معدنی روبرو شویم.

شایان ذکر است که در سه ماهه اول سال 97 تقاضا برای محصولات پلیمری در بورس کالا  نسبت به سال 96 افزایشی دو برابری داشت و همین موضوع باعث گرانی آب معدنی، مخازن آب و برخی محصولات لبنی شد و به گفته کارشناسان  عواملی همچون امکان خرید مواد اولیه با ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش آن با قیمت آزاد به مصرف کننده و بستر رانتی که در آن دوره زمانی فراهم شده بود باعث تقاضای بیش از دو برابری مواد اولیه در بورس کالا و در پی آن گرانی این محصولات شد.