بورس انرژی باز هم بی خریدار ماند
بورس انرژی باز هم بی خریدار ماند
نخستین عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به دلیل نبود خریدار ناکام ماند.

به گزارش نبض انرژی، سید علی حسینی در خصوص عرضه وضعیت معامله میعانات گازی در بورس انرژی گفت: این عرضه نیز همانند روند نفت خام در هفته گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون اطلاعیه ای برای عرضه هفته آینده میعانات گازی منتشر نشده  اما به طور معمول پارس جنوبی هر دو هفته یکبار عرضه ای را به بورس انرژی خواهد داشت.
مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه امروز نفت خام به بورس انرژی عرضه نشده بود، گفت: عرضه بعدی نفت خام به بورس انرژی سوم اردیبهشت به میزان یک میلیون بشکه خواهد بود.
به گزارش نبض انرژی، اطلاعیه عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه 67 دلار و 85 سنت برای هر بشکه توسط شرکت ملی نفت منتشر شده بود.
هفته گذشته برای نخستین بار در سال 98 نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران با قیمت پایه 63 دلار و 36 سنت در هر بشکه در رینگ بین المللی بورس انرژی عرضه شد.
این عرضه، هشتمین مرحله از عرضه نفت در بورس انرژی بود که معاملات آن بدون تقاضا ماند و مشتری برای معامله این کالا در بورس پیدا نشد.
مدیر عامل بورس انرژی علت این موضوع را «پرریسک بودن معامله نفت در بورس»، «مسایل مرتبط با ضمانت نامه های صادراتی» و همچنین «حمل و نقل» اعلام کرد.

منبع: ایرنا