خط لوله انتقال آب گرمسار در دست اجرا است/ تزریق آب به زودی
خط لوله انتقال آب گرمسار در دست اجرا است/ تزریق آب به زودی
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه لوله‌های خط انتقال آب گرمسار ۲۵ اردیبهشت ماه وارد منطقه شده و نصب خواهند شد، گفت: مجریان طرح قول تزریق آب تا شهریور و مهر را داده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» اردشیر مطهری، ضمن اشاره به آخرین وضعیت پروژه آبرسانی گرمسار، بیان کرد: لوله گذار و حفار پروژه آبرسانی گرمسار در مناقصه حدوداً ۵۰ میلیارد تومانی مشخص شده و حتی لودر و تجهیزات نیز در حال کار هستند.

وی با بیان اینکه دو کیلومتر مسیر طرح آبرسانی توسط کارشناسان تحویل شده است، تاکید کرد: یک هزار و ۲۰۰ متر لوله در محل پیاده شده است همچنین عملیات اجرایی پیش تصفیه خانه همزمان با لوله گذاری در دست اجرا است تا پروژه متوازن پیش برود.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه بیست و پنجم اردیبهشت ماه تمام لوله‌های مورد نیاز که هم اکنون در سلفچگان در دست تولید است، به گرمسار منتقل می‌شود، بیان کرد: وعده‌ای که به ما داده‌اند این است که تا آخر شهریور و مهر تمام خط لوله گرمسار شامل ۲۴ کیلومتر آماده تزریق آب خواهد شد.

مطهری با بیان اینکه در زمینه آب کشاورزی نیز دو جلسه با نمایندگان کشاورزان و آب منطقه‌ای سمنان برگزار کردیم و حتی نماینده‌ای را نیز برای بازدید از نمرود فرستادیم، تاکید کرد: بهره برداری نمرود تنها برای پایین دست است.

وی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان آب منطقه‌ای ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در نمرود موجود است، بیان کرد: دلیل اینکه چرا نمی‌توان سد را آبگیری کرد روستایی است که متأسفانه دولت از گذشته تا امروز رویه ثابتی را در این روستا نداشته است.

نماینده گرمسار و آرادان با بیان اینکه کشاورزان درخواست دارند که سه میلیون متر مکعب آب آزاد شود تا بتوانند محصول کشاورزی شأن را کشت کنند، بیان کرد: صحبتی که مسئولان آب منطقه‌ای دارند این است که چون تابستان را در پیش داریم اگر به کشاورزان آب بدهیم، آب شرب مردم درگیر گرفتاری می‌شود.

مطهری با بیان اینکه از مدیرعامل آب منطقه‌ای درخواست کردیم که حداقل سه میلیون متر مکعب را در طی ۱۰ الی ۱۵ روز رها سازی کنند، گفت: از سوی دیگر باید گفت مشکل کم آبی نیز بسیار جدی است و البته مختص به گرمسار هم نخواهد بود.

منبع: مهر