نخستین راکتور ملی تولید گاز سنتز در پارس‌جنوبی نصب شد
نخستین راکتور ملی تولید گاز سنتز در پارس‌جنوبی نصب شد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا گفت: نخستین راکتور ملی تولید گاز سنتز به عنوان قلب تپنده صنعت پتروشیمی که در کارخانه ماشین سازی اراک بدست متخصصان داخلی ساخته شده است در این پتروشیمی نصب شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»حسین هاشمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها در سال‌های اخیر از طرف کشورهای اروپایی، قراردادهایی با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان‌ها برای ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت منعقد شده است.

وی افزود: تا کنون پنج راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده و ۷ راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا تصریح کرد: تکمیل این مجتمع پتروشیمی در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر مورد توجه قرار گرفت و زمان رسیدن به تولید و راه‌اندازی پایان سال آینده است.

وی پیشرفت کلی پتروشیمی دنا را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: خوراک پتروشیمی دنا سالانه یکهزار و ۳۰۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تامین می‌شود.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.

پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه واقع شده است.