ناترازی تولید و مصرف عامل اصلی قطعی برق/ رسانه‌ها ما را همراهی کنند
ناترازی تولید و مصرف عامل اصلی قطعی برق/ رسانه‌ها ما را همراهی کنند
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: امیدواریم مانند سال گذشته اصحاب رسانه همراه و همگام ما باشند که بتوانیم بدون مشکل خاصی پیک مصرف ۱۴۰۲ را نیز پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مهران امیری اظهار کرد: درسال ۱۴۰۱ در بحث مدیریت مصرف برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر صورت گرفت که خاموشی به شبکه اعمال نشود و فعالیت‌هایی که در فضای مجازی  و رسانه‌های مکتوب انجام شد مردم همرای خوبی را با شرکت توزیع برق استان داشتند که باعث شد ما یک سهمیه ۶۷ مگاواتی در طول ساعات اوج مصرف و ۱۱ صبح تا ۲۲ شب صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیشترین همکاری را در بخش کشاورزی داشتیم، در بخش اداری نیز با تعطیلی ادارات به مدت یک ساعت و نیم نیز همکاری خوبی صورت گرفت و در بخش خانگی نیز علاوه بر اینکه رشد مصرف نداشتیم کاهش مصرف نیز داشتیم، در سطح کشور نیز با اینکه مصرف خانگی رشد چهار تا پنج درصدی را تجربه می‌کرد نسبت به سال گذشته مصرف خانگی هیچگونه رشدی نداشتیم که نشان دهنده همکاری مردم بود که توانستیم تابستان را بدون خاموشی بگذرانیم.

امیری تصریح کرد: همکاری مردم با توجه به فضاسازی خوبی بود که رسانه‌ها انجام داده و کمک‌رسان صنعت برق شدند و این انتظار را داریم که در سال ۱۴۰۲ نیز با توجه به اینکه هنوز ناترازی تولید و مصرف برطرف نشده است، سال گذشته حدود ۱۴ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف داشتیم که امسال نیز برقرار است، علی رغم اینکه حدود ۷۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به مدار تولید اضافه شد و امسال نیز چیزی در همین حدود در حال انجام است و بخشی عمده‌ای از آن نزدیک به ۵۰۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده ولی الان با توجه به رشد مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت این ناترازی کمتر شده ولی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: علاوه‌بر این توقعی بین مردم ایجاد شده، ما سال گذشته را بدون خاموشی سپری کردیم و کار امسال ما به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط وزارت نیرو و شکرت توانیر انجام شده است، ما سال گذشته ۱۰۰ برنامه عملیاتی در سطح کشور انجام شد که امسال ۱۴۰ برنامه عملیاتی در چند بخش تولید، انتقال، افزایش ظرفیت خطوط و توزیع انجام می‌شود.

امیری اضافه کرد: این انتظار را داریم که اصحاب رسانه دوباره کمک حال ما باشند چون بدون کمک و همراهی شما نمی‌توانیم این بحران و ناترازی را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: نمی‌خواهیم مردم خیلی در مضیقه قرار بگیرند بحث‌هایی که داریم رعایت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲ است، اوج مصرف کشور در طول روز یعنی ۱۲ تا ۱۶ و اوج مصرف استان در شب یعنی ۱۸ تا ۲۲ است  که در این دو زمان باید همراهی مردم و برنامه‌هایی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفتند تقریباً دو برابر سال گذشته است، بیشترین عملکرد سال گذشته ما ۸۵ مگاوات به صورت ساعتی است اما امسال ۱۱۳ مگاوات سهمیه داریم که با اقداماتی مانند افزایش هوشمندسازی شبکه و کنترل پذیری و امنیت‌پذیری کنتورهای مشترکین بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و اداری و خانگی های پرمصرف و تجاری‌های پرمصرف نیاز به قطع برق منطقه باشد، آن مشتریکینی که در بخش‌های مختلف پرمصرف هستند را قطع کنیم که در این زمینه شرکت توانیر اقدامات خوبی انجام داده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

امیری افزود: امیدواریم مانند سال گذشته اصحاب رسانه همراه و همگام ما باشند که بتوانیم بدون مشکل خاصی پیک مصرف ۱۴۰۲ را نیز پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا