اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ از وزارت نیرو آغاز شد
اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ از وزارت نیرو آغاز شد
وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی بر خرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت خرید و نصب لوازم سرمایشی پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در دستورالعمل ابلاغی علی اکبر محرابیان آمده است: کلیه سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند برای خرید تجهیزات انرژی‌بر مصرفی ساختمان‌های خود، صرفاً بر اساس بالاترین استاندارد برچسب انرژی موجود با اعلام ساتبا اقدام نمایند.
همچنین در راستای بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق کولرهای آبی، تمامی سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ و در چارچوب اعتبارات مصوب نسبت به تعویض الکتروموتور کلیه کولرهای آبی مورد استفاده در ساختمان‌های خود با الکتروموتورهای پربازده (اعم از موتورهای PMSM BLDC) و … اقدام نموده و گزارش اقدامات و اثر بخشی آن را به ساتبا اعلام کنند.
وزیر نیرو در این دستورالعمل اضافه کرد: خرید هرگونه کولر گازی جدید برای تأمین سرمایش ساختمان توسط کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و شرکت‌های وابسته و حوزه ستادی وزارت نیرو بجز در مناطق دارای تعرفه گرمسیری نوع یک و چهار ممنوع است.
محرابیان در پایان تاکید کرده است: مسئولیت نظارت بر اجرای مطلوب این بخشنامه بر عهده سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) است.