واحد بخار نیروگاه بندرعباس در مدار تولید؛ ۲۷۰ مگاوات انرژی به شبکه سراسری افزوده شد
واحد بخار نیروگاه بندرعباس در مدار تولید؛ ۲۷۰ مگاوات انرژی به شبکه سراسری افزوده شد
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره یک بخار این نیروگاه، پس از تعویض پره‌های روتور LP و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد و گفت: مدت‌زمان انجام این عملیات ۳۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» داریوش محمودی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: این واحد که به‌علت آسیب‌دیدگی پره‌های روتور توربین LP از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به‌مدار تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این عملیات تست روتور LP، تعویض ۱۳ عدد پره سمت ژنراتور و چهار عدد پره سمت توربین، تعویض بال‌بییرینگ موتور G.R.FAN، تمیزکاری پوسته داخلی توربین LP، برش‌کاری واشرهای K۱۰۰۰ کراس‌آور و اکسپنشن‌ها، اصلاح لاشینگ‌وایر پره‌های جدید، تعویض پره‌های آسیب‌دیده، تست سطح تماس یاتاقان‌های شماره سه و چهار توربین با شفت، مونتاژ پیچ‌های دیافراگم و مونتاژ پوسته داخلی LP، آلایمنت و مونتاژ کوپلینگ، نصب ادوات ابزار دقیقی روی پدستال و یاتاقان‌های سه و چهار توربین انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: همچنین در بخش‌های دیگر نیز، انجام تعمیرات ارجاع‌شده از امور بهره‌برداری و عملیات معمول در بخش بویلر، سیکل و ایستگاه پمپاژ، تست‌های غیرمخرب، هیدروتست بویلر، تمیزکاری کندانسور، بالانس توربین LP، سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

 

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون سه واحد بخار و ۲ واحد گازی این نیروگاه در مدار تولید قرار داشته و واحد شماره چهار بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری می‌کند.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌ شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.