کاهش ۱۱ درصدی حجم آب مخازن سدهای تهران/ضرورت صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب
کاهش ۱۱ درصدی حجم آب مخازن سدهای تهران/ضرورت صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۱۱ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ضروری است شهروندان تهرانی در مصرف آب حداقل صرفه‌جویی ۲۰ درصدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علیرضا ارسطویی در مورد وضعیت منابع آبی و مصرف آب، افزود: با توجه به ورود به فصل بهار و بارش‌های صورت گرفته در فروردین ماه در کل کشور، ورودی آب به سدهای پنج‌گانه تهران روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس آب مورد نیاز شهروندان کماکان همانند سال‌های گذشته از منابع آب‌های سطحی، سدها و همچنین منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر مجموع حجم آب مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران معادل ۴۲۳ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسطویی افزود: همان‌طور که از تابستان دو سال کم بارش گذشته با همکاری و همراهی مردم عبور کردیم، امیدواریم در سال جاری نیز با توجه به تجربیات دو سال اخیر و همچنین با مدیریت مصرف و اجرای طرح‌های اضطراری و کوتاه‌مدت بدون مشکل از تابستان عبور کنیم.

وی گفت: توصیه ما به شهروندان استان تهران صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصدی در مصرف آب است تا مشکلی در تامین آب نداشته باشیم.

منبع:ایرنا