پارس جنوبی سالانه ۸۰ میلیارد دلار ثروت‌آفرینی می‌کند/نفت به تعهدات خود در بوشهر عمل نکرد
پارس جنوبی سالانه ۸۰ میلیارد دلار ثروت‌آفرینی می‌کند/نفت به تعهدات خود در بوشهر عمل نکرد
استاندار بوشهر گفت: صنایع پتروشیمی و تأسیسات مستقر در پارس جنوبی سالانه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار برای کشور ثروت تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» احمد محمدی‌زاده سه‌شنبه ۲۲ فروردین در نشست با مدیرعامل و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی این منطقه را مهم و بسیار حساس در کشور دانست و اظهار کرد: در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری بزرگ و مهمی انجام شده و نقش ویژه‌ای در اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور دارد.

وی با اشاره به تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر تصریح کرد: از این میزان اعتبار پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت نفت شامل هزار میلیارد تومان از محل مجتمع‌های پتروشیمی و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از وزارت نفت تأمین شده است.

استاندار بوشهر توسعه صنایع پایین دستی مجتمع‌ها و صنایع پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: پالایشگاه‌های مختلف، صنایع پتروشیمی و تأسیسات مستقر در پارس جنوبی سالانه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار برای کشور ثروت تولید می‌کنند.

محمدی‌زاده امنیت منطقه پارس جنوبی را مطلوب دانست و افزود: بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی بر اساس مصوبات هیئت دولت و تأکیدات رئیس جمهور یک ضرورت است.

وی توجه به مطالبات مردم در منطقه پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید منطقه ویژه پارس جنوبی نقش مهمی در این عرصه دارد.