ساخت و بازسازی 2000 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
ساخت و بازسازی 2000 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 2000 قطعه تخصصی طی سال 1401 در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “داریوش محمودی” عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت 90 درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی بسیار زیادی محقق شده است و قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بشمار می‌رود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این نیروگاه در سال 1401، موفق به بومی‌سازی بیش از 2000 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.
محمودی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آب‌شیرین‌کن، نازل تفلونی و هدر آب‌پاش آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، ساخته شده است.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در این‌مدت هوزینگ مکانیکال‌سیل، کاسه‌نمد، قطعات کمپرسور شامل اینترکولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون‌ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا، قطعات پوسته یاتاقان بانداسکرین، یاتاقان و پوسته یاتاقان G.R.FAN، پروانه پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن، کمربند و نازل جهت انشعاب جدید مسیر آب دریا در کلرزنی، ساپورت‌های داخلی تانک میکس‌بد، استم اکچویتور کنترل‌والو آب‌شیرین‌کن، پولی کمپرسور هیدروژن، شافت پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.
وی در پایان مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.