تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند
تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند
نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک گفت: تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند و به بازار نفت ثبات می‌بخشد.

به گزارش«نبض انرژی»محمدعلی خطیبی ، در خصوص تصمیم اخیر اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برای کاهش عرضه داوطلبانه نفت اظهار کرد: این تصمیم بی‌شک سبب افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.

وی افزود: هرچند تصمیم اخیر اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برای کاهش عرضه داوطلبانه نفت تأثیری بر قیمت‌ها دارد، اما در عرضه و تقاضای نفت نیز مؤثر است و می‌تواند تقاضای این محصول را کاهش دهد.

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: باید بازار نفت به‌گونه‌ای تنظیم شود که این محصول به اندازه نیاز تولید شود، اما تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند و به بازار نفت ثبات می‌بخشد.

تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌ماه) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای افزون بر تصمیم کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۲ که قرار بود از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ اجرا شود، خبر دادند که این موضوع در افزایش قیمت نفت تأثیرگذار بود.