افزایش رقابت برای نفت آمریکای لاتین به‌دنبال کاهش تولید اوپک پلاس
افزایش رقابت برای نفت آمریکای لاتین به‌دنبال کاهش تولید اوپک پلاس
کاهش تولید اوپک پلاس رقابت بین پالایشگاه‌های آمریکا برای در اختیار گرفتن منابع نفتی آمریکای لاتین جهت تأمین افزایش تقاضا در آمریکای شمالی در فصل تابستان را افزایش می‌دهد.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از بلومبرگ، شوک اقدام اوپک و متحدانش در کاهش تولید نفت خام سولفور بالا می‌تواند آمریکای لاتین را به‌عنوان جایگزین احتمالی منبع این درجه از نفت خام معرفی کند.

این اتفاق رقابتی بین پالایشگاه‌های آمریکا برای در اختیار گرفتن منابع نفتی آمریکای لاتین جهت تأمین افزایش تقاضا در آمریکای شمالی در فصل تابستان ایجاد می‌کند. خریداران آمریکایی سال‌هاست صف‌های طولانی برای تهیه بنزین تشکیل می‌دهند، درحالی‌که تولیدکنندگان بزرگ اوپک مثل عربستان بیشتر حجم نفت خود را به آسیا می‌فرستند. منطقه‌ای که بیشترین سوددهی را برای عربستان داشته است.

پالایشگاه‌های آسیا مدت‌هاست فعالانه نفت خام سنگین آمریکای جنوبی و کانادا را خریداری می‌کند که قیمت آن را بالا برده و رقابت ایجاد کرده‌است. اما این منطقه نفت کافی برای تمام این خریداران ندارد. بشکه‌های نفت کانادا به‌خاطر فصل تعمیرات و نگه‌داری محدود شده و عرضه نفت آمریکای لاتین برای جایگزینی کاهش تولید اوپک پلاس کافی نیست. این شرایط قیمت نفت خام سنگین را بالاتر برده و تورم سوخت را افزایش می‌دهد.

خریداران آمریکا باید برای بدست آوردن نفت خام ترس آمریکای لاتین و خلیج مکزیک با هم رقابت کنند، آن‌هم در شرایطی که جریان نفت خاورمیانه به آمریکا رو به کاهش است.

منبع: تسنیم