اطلاعیه سازمان محیط زیست؛ حواستان به طبیعت باشد
اطلاعیه سازمان محیط زیست؛ حواستان به طبیعت باشد
سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار اطلاعیه‌ای، توصیه‌های محیط زیستی را برای گرامیداشت سیزدهم فروردین (روز انس با طبیعت)، اعلام کرد.

به گزارش«نبض انرژی»سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار اطلاعیه‌ای، توصیه‌های محیط زیستی را برای گرامیداشت سیزدهم فروردین (روز انس با طبیعت)، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان محیط زیست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و سالی خوش برای تمامی هم میهنان، در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست تا در سیزدهم فروردین، روز انس با طبیعت، با رعایت یک سری نکات ایمنی، در حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور کوشا باشند.

در این اطلاعیه آمده است که هنگام قرار گرفتن در طبیعت از بوته کنی و از بین بردن رستنی‌ها که موجب تخریب محیط زیست می‌شود جداً خودداری شود، همچنین آلوده کردن آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها باعث از بین بردن آبزیان می‌شود، لذا از هرگونه عملی که موجبات آلودگی را فراهم می‌کند اجتناب شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که شکار و صید جانوران وحشی ممنوع است و جرم محسوب می‌شود، همچنین از هرگونه ایجاد آتش در مناطق مختلف تا حد امکان خودداری شود، در صورتی که نسبت به برپایی آتش اقدام کرده‌اید قبل از ترک محل از خاموش شدن آن کاملاً مطمئن شوید.

در ادامه آمده است: رعایت مسائل زیست محیطی یکی از مهم‌ترین نکات حضور در طبیعت است، لذا از تخریب و آسیب زدن به محیط زیست خودداری کنید و پس از ترک محل، زباله‌های تولید شده را جمع‌آوری و به نزدیک‌ترین محل جمع‌آوری زباله تحویل دهید، شکستن شاخه‌های درختان به منزله شکستن بال پرندگان است، لطفاً از هرگونه اقدام به شکستن شاخه‌های درختان در جهت برپایی آتش و سایر مسائل جداً خودداری کنید.

در این اطلاعیه تاکید شده است که ماهی‌های قرمز را در صورتی که به همراه دارید به محل‌های تعبیه شده جهت جمع‌آوری تحویل دهید و از انتقال گونه‌های غیربومی به رودخانه‌ها جدا خودداری کنید، از جمع‌آوری تخم پرندگان، جوجه‌های تازه متولد شده و تخریب آشیانه‌ها جداً خودداری کنید، با توجه به اینکه در حال حاضر فصل تخم‌ریزی ماهیان است، هرگونه صید ماهی در رودخانه‌ها ممنوع است، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیک‌ترین اداره محیط زیست در منطقه یا شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهید.