۲۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در شاهرود راه اندازی شد
۲۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در شاهرود راه اندازی شد
به همت بسیج سازندگی؛ ۲۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در شاهرود راه اندازی شد

به گزارش«نبض انرژی»ابوطالب جلالی ، ضمن بیان اینکه تاکنون ۲۰ نیروگاه خورشیدی خانگی به همت بسیج سازندگی برای خانواده‌های کم برخوردار و بی بضاعت در شهرستان شاهرود راه اندازی شده است، تاکید کرد: این نیروگاه‌های خورشیدی در پشت بام منازل نصب می‌شود

وی افزود: این نیروگاه‌ها در پشت بام خانه خانواده‌های کم بضاعت نصب و خانواده‌ها آن را نگهداری می‌کنند از سوی دیگر برق تولیدی این صفحات خورشیدی در مدار قرار گرفته و خانواده‌ها خریداری می‌شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه تقاضای استقرار ۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی دیگر در شهرستان شاهرود وجود دارد، تاکید داشت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم تا این طرح‌ها را به اجرا در بیاوریم.

جلالی با بیان اینکه تولید انرژی پاک با کمترین تخصص در ارتباط با نگهداری صفحات خورشیدی، از جمله مزیت‌های این طرح است، بیان کرد: این طرح همچنین به خانواده‌ها کم بضاعت نیز کمک می‌شود تا بتوانند منبع خوب درآمدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود سالانه ۲۰۰ روز آفتابی دارد در نتیجه مساعد برای سرمایه گذاری مشاغل و کسب‌های خانگی و کلان در حوزه انرژی است، گفت: آمادگی وجود دارد که در این زمینه تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان ارائه کنیم.

منبع: مهر