برنت ۷۹ دلار و ۸ سنت شد
برنت ۷۹ دلار و ۸ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۸ سنت رسید.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از رویترز، بی‌ثباتی درمورد اطلاعات اقتصادی آمریکا تأثیر افزایش تقاضا در چین و اختلال احتمالی در عرضه نفت خاورمیانه را خنثی کرده و باعث کاهش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه شده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.24 درصد کاهش به 79 دلار و 8 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 6 سنت معادل 0.08 درصد کاهش 74 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.

 اگر خبرهایی درمورد کاهش تورم در آمریکا منتشر شود، از بازار حمایت خواهد شد. اما اطلاعات ناامیدکننده نگرانی درمورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو را افزایش می‌دهد.

خوش‌بینی نسبت‌به بهبود اقتصاد چین قیمت نفت را در این هفته بالا برده بود. فعالیت کارخانه‌ای در چین در ماه مارس با سرعت کمتری نسبت‌به فوریه افزایش یافته، اما هنوز هم فراتر از انتظار اقتصاددان‌ها عمل می‌کند. فعالیت صنعتی در چین تبدیل به اصلی‌ترین عامل تعیین قیمت‌ها در هفته‌های اخیر شده‌است.

 خبر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و توقف صادرات نفت منطقه کردستان عراق تأثیر فشار کاهش بیش‌ازحد عرضه نفت روسیه را خنثی کرد و باعث افزایش بیش‌از 1 درصدی قیمت نفت در روز پنجشنبه شد.

 تولیدکنندگان در چندین میدان نفتی در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق در شمال این کشور فعالیت خود را متوقف کرده یا بسیار کاهش داده‌اند. این اقدام به‌دنبال توقف صادرات از خط لوله شمال عراق صورت‌گرفته است.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور به‌طور غیرمنتظره‌ای در هفته منتهی به 24 مارس کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح طی 2 سال گذشته رسیده است.

منبع: تسنیم