‌۱۱۵‌ میلیون لیتر سوخت به بخش کشاورزی کردستان اختصاص یافت
‌۱۱۵‌ میلیون لیتر سوخت به بخش کشاورزی کردستان اختصاص یافت
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ۱۱۵ میلیون لیتر سوخت برای استفاده در بخش کشاورزی استان در سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش ‌نوکانی روز پنجشنبه از فعالیت بیش از ۳۲ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در بخش کشاورزی استان ‌خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۳ میلیون لیتر سوخت برای ادوات کشاورزی ‌اختصاص یافت و ۲ میلیون نیز سهم واحدهای تولیدی و مرغداری ها است.

وی یادآور شد: این مقدار سهمیه با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی ‌کردستان و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و بر اساس ‌سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی استان، پنج درصد نیز به ‌عنوان ذخیره مازاد بر سهمیه تعیین‌شده برآورد شد تا در صورت نیاز با هماهنگی جهاد ‌کشاورزی استان به بخش کشاورزی تحویل شود.

‌نوکانی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت بخش کشاورزی، سهمیه اختصاص یافته در کارت های بانکی صاحبان ادوات کشاورزی شارژ می شود و این ‌موضوع گامی در جهت تحقق سیاست های دولت الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و تحقق ‌حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به اهمیت طرح پلاک ‌گذاری ادوات کشاورزی، اضافه کرد: تحویل سوخت منوط به پلاک گذاری ادوات ‌کشاورزی و ثبت نام در سامانه صدف((‌https://newtejaratasan.niopdc.ir‌)) است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: اجرای طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی نقش بسزایی در مدیریت مصرف سوخت ‌بخش کشاورزی استان و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز داشته است. ‌

نوکانی افزود: تامین و توزیع سوخت ‌مورد نیاز بخش کشاورزی استان یکی از رسالت های پخش منطقه کردستان است که با تلاش همکاران این شرکت و همکاری جهاد کشاورزی استان این امر به خوبی ‌محقق شده است.