آمادگی کامل سدهای استان کرمان برای مهار سیلاب‌های احتمالی/ 64 درصد از ظرفیت سد جیرفت خالی است
آمادگی کامل سدهای استان کرمان برای مهار سیلاب‌های احتمالی/ 64 درصد از ظرفیت سد جیرفت خالی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اعلام آمادگی برای مدیریت هرگونه سیلاب در سطح استان بویژه شبکه و سد جیرفت، گفت: تا به امروز حجم مخزن سد جیرفت حدود 36 درصد پر شده است و همچنان گنجایش بارندگی و اضافه شدن به حجم این سد وجود دارد.

به گزارش«نبض انرژی»”علی رشیدی”، با اشاره به وقوع بارندگی و سیل شب گذشته هشتم فروردین در شهرستان جیرفت، از آمادگی کامل همه ادارات و واحدهای شرکت آب منطقه‌ای کرمان برای مدیریت سیلاب خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در این باره افزود: متوسط بارندگی استان کرمان طی یک روز گذشته 1.5 میلی‌متر و در جیرفت 18.5 میلی‌متر به ثبت رسیده است، این در حالی است که طی این مدت هیچگونه بارشی در سد و رودخانه‌های جیرفت رخ نداده است.
وی اظهار کرد: روز گذشته در مسیر شهرهای بلوک و فاریاب در محدوده‌ای از منطقه حیدرآباد بارندگی شدیدی رخ داد که بر اثر آن پهنه سیلابی ایجاد شد و با اتصال تعدادی از مسیل‌ها آب سیلابی به دهانه پل در جاده اصلی رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه تا به امروز حجم مخازن سد جیرفت حدود 36 درصد پر شده است، اظهار کرد: بر این اساس همچنان گنجایش بارندگی و اضافه شدن به حجم این سد وجود دارد.
به گفته رشیدی، مجموع حجم مخزن سد جیرفت 320 میلیون مترمکعب بوده و حجم کنونی آن حدود 112 میلیون مترمکعب است.
وی با اشاره به آمادگی کامل برای مهار سیل در حوزه سد و شبکه آب منطقه‌ای کرمان، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه مخاطره و آسیب، به همه ادارات منطقه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، پیش آگاهی لازم ارائه و اعلام آماده باش شده است.