برنت ۷۸ دلار و ۸۰ سنت شد
برنت ۷۸ دلار و ۸۰ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برای سومین روز پیاپی در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت. توقف بخشی از صادرات نفت کردستان عراق نگرانی درمورد کمبود عرضه را افزایش داده و کاهش ترس از گسترش بحران بانکی حساسیت بازار را بالا برده است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.19 درصد افزایش به 78 دلار و 80 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 37 سنت معادل 0.51 درصد افزایش 73 دلار و 57 سنت معامله می‌شود.

 نگرانی در مورد کاهش عرضه نفت از منطقه کردستان عراق و آرام شدن نگرانی بازارهای مالی درمورد بحران بخش بانک‌داری ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را افزایش داده است.

 همچنین انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا موضع محتاطانه‌ خود را در افزایش نرخ بهره به‌خاطر فشار بخش بانک‌داری حفظ کند. بنابراین امید به بهبود اقتصاد دنیا و افزایش تقاضا برای نفت افزایش یافته است.

 قیمت نفت از زمان توقف صادرات حدود 450 هزار بشکه در روز از نفت منطقه کردستان عراق توسط ترکیه پس‌از رأی دادگاه درمورد لزوم رضایت بغداد برای ارسال این نفت، رو به افزایش بوده‌است.

 بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز در روز سه‌شنبه اعلام کرد ادامه توقف صادرات نفت کردستان تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند 3 دلار در هر بشکه به 92 دلاری که این بانک برای قیمت نفت در 2023 پیش‌بینی کرده بود اضافه کند.

 خوش‌بینی نسبت‌به شرایط بخش بانک‌داری زمانی افزایش یافت که بانک فرست سیتیزن اعلام کرد سپرده‌ها و وام‌های بانک ورشکسته سیلیکون ولی را برعهده می‌گیرد.

 کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته هم از قیمت نفت حمایت کرده‌است. ذخایر نفت خام این کشور 6.1 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 24 مارس کاهش یافته است.

 در بخش عرضه، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در روز سه‌شنبه گفت مسکو باید بر افزایش صادرات انرژی به کشورهای دوست تمرکز کند. عرضه نفت روسیه به هند طی سال گذشته میلادی 22 برابر افزایش یافته است.

منبع: تسنیم