یک میلیون متر مکعب آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره شد
یک میلیون متر مکعب آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش‌های اخیر از ابتدای فروردین امسال بیش از یک میلیون متر مکعب آب در سدهای مخزنی استان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش«نبض انرژی»سعید سروری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از ۶ میلیون متر مکعب در هشت سد مخزنی استان آبگیری انجام شده است که از این میزان سهم بارندگی از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون متر مکعب آبگیری شد.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم آبگیری در سد پارسا با ۲۱۰ هزار متر مکعب بوده است افزود: در سد نهرین نیز ۱۹۰ هزار متر مکعب و در سد فرخی ۱۶۰ هزار متر مکعب آب ذخیره‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: فروردین سال گذشته ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره‌سازی شده بود.

وی گفت: در مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی آب در سدهای مخزنی استان خراسان جنوبی ۷۶ میلیون متر مکعب است که در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تاکنون ۶ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

با توجه به کاهش بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ذخایر آبی پشت سدهای استان نسبت به قبل افت کرده و هر سال بخش قابل توجهی از این ظرفیت ذخیره‌سازی، خالی است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی میزان بارندگی‌ها براساس پیش‌بینی فصلی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به بلندمدت وضعیت نرمالی دارد و گاهی در برخی نقاط فراتر از نرمال خواهد بود.