تفاهم‌نامه‌ای برای آبرسانی پایدار و سالم به ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه
تفاهم‌نامه‌ای برای آبرسانی پایدار و سالم به ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه
تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سردار «فدوی» جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، «جعفری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و «صحرایی» استاندار کرمانشاه بسته شد که قرار است با اجرای آن طی سه سال ۶۶۷ روستای استان از آب لوله‌کشی پایدار و سالم بهره‌مند شود.

به گزارش«نبض انرژی»در مراسم امضای این تفاهم نامه که در دفتر استاندار کرمانشاه نهایی شد، «محمد رشیدی» عضو هیات رییسه و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سردار «محمدنظر عظیمی» فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور، سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و «رضا داودی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز حضور داشتند.

تفاهم نامه ای که پیش تر به امضای سردار فدوی و دکتر جعفری و روز یکشنبه به امضای استاندار کرمانشاه رسید، طرح آبرسانی به ۳۱۸ روستای دچار تنش آبی استان است.

در مرحله اول این تفاهم نامه هم که هم اکنون در حال اجرا است، آبرسانی به ۳۴۹ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ روستا از آن به شبکه آبرسانی متصل شوند.

قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان زیرمجموعه سپاه نبی اکرم (ص) استان، ۲ معین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان هستند و شرکت آب و فاضلاب استان هم نماینده وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است که در اجرای تفاهم نامه با استانداری کرمانشاه همکاری می‌کنند.

با تکمیل فازهای اول و دوم تفاهم نامه، ۶۶۷ روستای استان از شبکه آب پایدار بهره مند و مشکل تنش آبی روستاهای استان به طور کامل مرتفع می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است که در سال های اخیر به دلیل کمبود بارش ها و وقوع خشکسالی تعداد زیادی از روستاهای استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده اند.