سال 1402 پایان تشنه کامی ساحل‌نشینان خلیج فارس
سال 1402 پایان تشنه کامی ساحل‌نشینان خلیج فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر در تشریح اقدامات دولت در حوزه آب از پایداری آب شرب ساکنان این استان با بهره‌برداری و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها و استمرار اجرای طرح‌های رفع محدودیت‌های آبی در سال 1402 خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی»”ابوالحسن عالی” در تشریح این خبر اظهار کرد: این شرکت از ابتدای سال جاری برحسب نیاز هم استانی‌ها با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مناسب، پروژه‌های ارزشمندی در دستور کار خود قرار داد که تمامی آنها یکی پس از دیگری محقق شد.
وی بیان کرد: شاه بیت این دستاوردها در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها رقم خورد که از جمله آنها می‌توان به آغاز بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی و 10 هزار متر مکعبی شهر بوشهر، 6 هزار و 500 مترمکعبی دالکی و وحدتیه و پایان عرضه آب با تانکر در مرکز استان اشاره کرد.
عالی ادامه داد: بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان جم پس از گذشت 15 سال و آغاز بهره‌برداری از پروژه 35 هزارمترمکعبی، آغاز فصلی جدید در حوزه آبرسانی استان بوشهر بود چراکه افزایش پایداری تامین آب شرب در بخش مرکزی جم و حذف پروژه نوبت‌بندی توزیع آب را به دنبال داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، منبع تامین آب طرح آبرسانی جم را خط کوثر اعلام کرد و افزود: با تزریق آب از آب شیرین‌کن سیراف به خط انتقال آب این مناطق در اوایل سال جدید پایداری قابل توجهی در تامین آب شرب هم استانی‌ها در جنوب استان رقم می‌خورد.
عالی افزود: در پروژه آب شیرین‌کن بوشهر نیز تمهیدات اندیشیده شده نویدبخش تامین پایداری کامل تامین آب شرب هم استانی‌ها در سال جدید است.
وی با بیان اینکه به موازات اقدام‌های یاد شده پروژه‌های شاخصی در سایر نقاط مختلف استان بوشهر و بویژه مناطق دارای چالش مانند نوار ساحلی و شهرستان عسلویه افتتاح و عملیاتی شدند، افزود: اتمام بخش قابل توجه آنها در سال 1402، پایانی بر تشنه کامی ساحل نشینان خلیج فارس است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: کسب رتبه نخست استان بوشهر در شاخص افتتاح و عملیاتی کردن آب شیرین‌کن‌های متعدد اقدامی بود که تحقق آن با نگاه ویژه رئیس جمهور در طول دو سفر خود به استان میسر شد.
عالی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین مفتخر به بکارگیری 40 جوان بومی و متخصص در سطوح مختلف مدیریتی است که باید برخی از دستاوردهای ارزشمند حوزه آبرسانی استان را حاصل تلاش آنان در کنار کارکنان با تجربه شرکت دانست.