آماده باش محیط‌ زیست کردستان برای مقابله با تخریب طبیعت
آماده باش محیط‌ زیست کردستان برای مقابله با تخریب طبیعت
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: نیروهای اجرایی حفاظت محیط‌زیست در همه شهرهای استان تا ۱۵ فروردین‌ برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط‌زیست در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش«نبض انرژی»اقبال حمیدی اظهار کرد: در ایام نوروز محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان با جدیت و حساسیت بیشتری در مناطق تحت مدیریت انجام وظیفه می کنند.

وی با اعلام اینکه در صورت مشاهده هرگونه اقدام و یا شکار به صید به جد با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: طبق مواد ۱۱، ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید، هرگونه شکار و صید، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه بهار، فصل زاد و ولد حیات‌وحش آغاز می‌شود، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با افزایش گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت با هرگونه تخلف طبق قانون به شدت برخورد خواهند کرد.

حمیدی یادآور شد: در حوزه آموزش نیز این اداره کل برنامه‌هایی را برای تنویر افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط‌زیست در بین مردم، به ویژه گردشگران نوروزی اجرا خواهد کرد.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

منبع: ایرنا