برنامه‌ریزی برای تامین برق پایدار در تابستان 1402/ همکاری صنایع در تابستان و زمستان امسال قابل تقدیر بود
برنامه‌ریزی برای تامین برق پایدار در تابستان 1402/ همکاری صنایع در تابستان و زمستان امسال قابل تقدیر بود
در ساعات پایانی سال 1401 و چند قدم مانده به بهار طبیعت ، خبرنگار صدا و سیما با حضور در مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای تهران، گوشه‌ای از تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر تلاشگران صنعت برق را به تصویر کشید.

به گزارش«نبض انرژی»حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران که به نمایندگی از صنعت برق کشور در این گفت‌وگو حضور داشت با بیان اهمیت انرژی حیات‌بخش و بدون جایگزین برق در زندگی مردم، از تمامی کارکنان پرتلاش این صنعت در بخش‌های تولید ، انتقال ، توزیع و دیسپاچینگ برق کشور که حتی در لحظات تحویل سال نیز تلاش برای آسایش و آرامش مردم را بر حضور در کنار خانواده بودن ترجیح دادند، قدردانی کرد.
وی با اشاره به پایداری کامل شبکه برق در سراسر کشور در آستانه نوروز ضمن ابراز خرسندی از افتخار خدمت رسانی برای تمامی مشترکان برق در کشور و به خصوص روشنی بخشی به سفره گرم و روشن هفت سین برای تمامی خانواده‌های ایرانی تاکید کرد تمامی ارتباطات شبکه برق به صورت لحظه‌ای و 24 ساعته در مرکز کنترل شبکه برق مورد پایش قرار گرفته و با ایجاد توازن بین تولید و مصرف ، هرگونه محدودیت در شبکه به فوریت شناسایی و مرتفع می‌شود.
قراگوزلو با اشاره به اینکه آنچه به عنوان پایداری شبکه برق از آن یاد می‌شود نتیجه ماه‌ها تلاش گسترده و همه جانبه ارکان صنعت برق است، از طریق تریبون زنده به مردم شریف ایران اسلامی نوید امید به پایداری برق در تابستان سال آینده داد و گفت : امسال که در واپسین ساعت‌های آن به سرمی‌بریم با تلاش گسترده و همه جانبه صنتعت برق که با همراهی جانانه مردم و مشارکت صنایع در برنامه‌های مدیریت بار رخ داد شاهد خاموشی جدی و برنامه‌ریزی شده چه در تابستان و در زمستان نبودیم.
وی اضافه کرد: نتیجه این سرفرازی نزد مردم ، عزم وزارت نیرو در دولت سیزدهم را جزم کرد و با تدابیر و نظارت عالیه شخص وزیر محترم نیرو و برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف همه ارکان این صنعت ، 140 اقدام گسترده برای تامین برق پایدار و مستمر برای تحقق تابستان روشن و پرامید سال آینده تدوین شده و با تمام توان در حال اجرا است.
قراگوزلو افزود: با توجه به اینکه این 140 اقدام به صورت همه جانبه در همه بخشهای صنعت برق تدوین شده ابراز امید واری کرد با افزایش ظرفیت تولید برنامه‌ریزی شده که بخش عمده‌ای از آن محقق شده و با توسعه شبکه یکپارچه و به هم پیوسته برق‌، مصمم هستیم از تابستان آینده نیز با همراهی مردم و صنایع سرفرازانه و عزتمند عبور کنیم و گردش چرخ صنعت و روشنی خانه‌های مردم به انرژی ارزشمند برق پایدار باشد .
این گزارش حاکی است، خبر‌نگار واحد مرکزی خبر در بخشهایی از این گزارش که تلاش لحظه‌ای مهندسان مرکز راهبری شبکه برق به تصویر کشیده شده بود از برنامه تامین برق صنایع و سطح همکاری آن‌ها در سال رو به انتها سوال کرد که مدیرعامل برق تهران گزارش داد: همراهی ارزشمند صنایع هم در تابستان هم در زمستان امسال بسیار قابل تقدیر بود. متقابلا صنعت برق نیز انرژی مورد نیاز صنایع را از طریق جابه جایی زمان مصرف بیش از سال گذشته تامین نمود و متقابلا مردم در سایر بخشهای خانگی و تجاری از برق بدون خاموشی برخوردار بودند.
قره گوزلو ادامه داد: در همین راستا با تدابیر اندیشیده شده و بهره‌مندی از تجارب ذی قیمتی که از تعامل و برنامه‌ریزی مشترک بین وزارت نیرو و وزارت صمت ایجاد شده است، تلاش خواهیم کرد شرایط مناسب‌تری در تابستان پیش رو رقم بخورد و تامین انرژی مورد نیاز بیش از ظرفیت سال جاری ، فرصت قدردانی از همراهی و مشارکت صنایع در برنامه‌های پاسخگویی بار صنعت برق را فرام آورد.
وی با تبریک نوروز فرخنده امسال که بهار جانها با بهار قرآن مصادف شده است،کار بی‌وقفه برای تامین برق مردم شریف ایران  را افتخاری ارزنده و خدمت به خلق را عبادتی شایسته دانست و ضمن دعوت از مردم به مدیریت مصرف برق در هر لحظه ، سالی خوش همراه با سلامتی و بهروزی را برای همه مردم کشور آرزو نمود.